ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתחוברה ממליצה לשר האוצר ולשרת התחבורה ולדחות את מועד העידכון השוטף האוטומטי של תעריפי התחבורה הציבורית, שאמור היה להיכנס לתוקפו ב-1 בפברואר בחודשיים נוספים, עד ל-1 באפריל.
מדובר בהתייקרות של 6.39%. הוועדה מציינת כי מדובר בשיעור שינוי גבוה יחסית לעידכוני מחיר קודמים, לפחות בעשור האחרון, ומסבירה כי תוצאה זו נובעת בין היתר מעלייה חדה במחירי הדלק בחודש נובמבר, שמאז ירדו בחזרה לרמתם הקודמת, אולם הנתון הקובע הוא המדד הידוע בחודש דצמבר.
את הסיבה לדחייה מסבירה הוועדה בצורך לסנכרון עם החלטת הממשלה לעידכון התעריפים שבמסגרתה יבוטלו הנחות לנוסעים, ובהן הנחת הערך הצבור לנוסעים רגילים וביטול חוזי החופשי-חודשי והחופשי-היומי בחלק מן הערים בארץ, ושינוי מבנה התעריפים הקיים ב
רכבת ישראל.
לדברי ועדת המחירים, הדחייה מתבקשת לנוכח "המורכבות התפעולית ביישום עקרונות אלו הן מצד המדינה והן מצד מפעילי התחבורה הציבורית". בוועדה ממליצים כי "כדי להימנע מעידכוני מחירים תכופים שייצרו בלבול בקרב הנוסעים ויטילו נטל אסדרה מיותר על מפעילי התחבורה הציבורית, מוצע לאחד את שני התהליכים - עידכון המחיר השוטף ושינוי מבנה התעריפים.
עם זאת, עידכון תעריף הנסיעה בשירות התחבורה הציבורית הגמיש - ביקושיות "באבל", "תיק תק" ו"קוויקר" לא נדחה, מכיוון שתעריפי שירות זה לא יושפעו מהשינויים המתוכננים, ובהתאם לכך מחירו המירבי עלה אתמול ב-6.39%.
השרים
אביגדור ליברמן ומרב מיכאאלי אימצו את המלצת ועדת המחירים.