- "חופשי-חודשי ארצי" - במחיר 225 ש"ח במקום 900 ש"ח כיום . במקום מינוי עירוני או אזורי מוגבל, המינוי החדש מאפשר נסיעה בלתי מוגבלת בקווי האוטובוס העירוניים והבין-עירוניים (למעט קווי אילת), ברכבת הקלה בירושלים, ובחיפה בכרמלית, ברכבלית ובמטרונית. מינוי זה מעניק 50% הנחה לילדים ונוער ולאזרחים ותיקים (112.50 ש"ח).
- "חופשי-חודשי אזורי" - במחיר 99 ש"ח בלבד. בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים הגדולות של ירושלים, תל אביב וחיפה. המינוי החדש מוצע בכ-80% משטח המדינה ומציע כיסוי רחב ביותר לנסיעות עד 40 ק"מ, המכסות את רוב הצרכים התחבורתיים של הנוסעים. גם במינוי זה, ילדים ונוער ואזרחים ותיקים ייהנו מ-50% הנחה - - 49.50 ש"ח לחודש לנסיעות מקומיות ואזוריות ללא הגבלה.
גם שיטות התשלום יעודכנו: לא יהיו פערי מחירים בין אמצעי תשלום שונים בישומונים וברב-קו, כפי שהיה עד כה. יתאפשר לראשונה תשלום בכרטיס אשראי וכמו-כן, תיבנה תשתית לתשלום עתידי מסונכרן על שירות במגוון אמצעי תחבורה נוספים (MAAS).
הכרטיסים לנסיעה בודדת יוזלו בחלק מן המקומות ובאחרים יתייקרו. כרטיס נסיעה עירוני יעלה 5.50 ש"ח, ויאפשר נסיעה של עד 90 דקות עם מעברים בבין אמצעי תחבורה, אך בהגבלה לרדיוס 15 ק"מ. המרחק המוגדל יכסה במקרים רבים גם ערים שכנות: כך למשל, נסיעה מרחובות לראשון לציון, מיבנה לאשדוד או מעכו לנהריה, ייחשבו בקרוב נסיעה מקומית.
נוסעים קבועים ברכבת ישראל ייהנו יותר מנוסעים מזדמנים: התעריפים האזוריים יבוטלו ובמקומם ייכנסו 5 תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ו-3 מינויי חופשי-חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש.
לדברי משרד התחבורה, רפורמת "דרך שווה" מתמודדת עם העלאת המחירים שנדרשה עקב עליית המחירים במשק והעלייה במדד התשומות בתחבורה הציבורית, באמצעות שיפור השירות והרחבתו לכל סוגי הכרטיסים בכל רחבי הארץ. כזכור, תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית היו אמורים להתייקר ב-1 באפריל בכ-9%.
|