משום כך, זנדברג פנתה (יום ג', 14.6.22) לשרת התחבורה,
מרב מיכאלי ולראש עיריית תל אביב יפו,
רון חולדאי, וכתבה כי "נכון לעת הזאת, ובהינתן מכלול השיקולים הצריכים לעניין, בכוונתי להכריז על התחנה המרכזית כעל אזור נפגע זיהום אוויר, על כל המשתמע מכך בהתאם לחוק אוויר נקי, אלא אם תוצג תוכנית מפורטת כאמור לעיל ובצידה מחויבות ברורה ליישומה, כמו גם שאבני הדרך אכן יישומו בלוחות הזמנים הקבועים בתוכנית".
השרה זנדברג מציעה התבססות על תוכנית שנכתבה על-ידי הדרג המקצועי ב
משרד התחבורה והועברה למשרד להגנת הסביבה, הכוללת פעולות לטווח קצר, שיש בהן גם לדעת גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה, כדי להביא לשיפור משמעותי באיכות האוויר באזור התחנה המרכזית, וכן פעולות לטווח ארוך, שסופן בפינוי מלא של התחנה.
"תוכנית זו מחייבת פירוט נוסף וכן מחויבות ברורה של הצדדים הנוגעים לעניין – משרד התחבורה ועיריית תל אביב - להביא למימושה", אמרה זנדברג. בין היתר, היא דורשת מהגורמים לקבוע אבני דרך מפורטות וישימות להגעה ליעדים המצוינים בתוכנית, לרבות מתווה לחשמול התחבורה העוברת בסביבת התחנה; תוכנית ברורה למסופים חלופיים והיקף התחבורה בהם; קביעת הגורמים האחראים ליישום כל אחד מהשלבים; לוח זמנים ברור ופירוט התקציבים הנדרשים ומקורם.
השרה להגנת הסביבה הבהירה כי על התוכנית המפורטת והמחויבת להגיע בהקדם, שאם לא כן – היא תשתמש בסמכותה ותכריז על אזור התחנה המרכזית כנפגע זיהום אוויר. "אנשי המקצוע במשרד להגנת הסביבה ואני עומדים לרשותכם לצורך שיתוף פעולה בהגעה לתוצאה הרצויה - סביבתית, תחבורתית ועירונית", ציינה.