X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נהריה. שדרוג תחבורתי
19 שבילים חדשים עשויים להפוך את נהריה ל"עיר האופניים"
משרד התחבורה, חוצה ישראל ועיריית נהריה חתמו על הסכם "רשויות השינוי" הכולל הסדרה של צומת הגעתון וסלילת 19 שבילי אופניים נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית בשדרות הגעתון וברחוב ויצמן
שדרוג התחבורה הציבורית בנהריה ובאשדוד צריך להיות אפקטיבי
עידן יוסף
מחקר אפקטיביות שנערך בטכניון העניק ציון נכשל לתחבורה הציבורית בנהריה וציון מספיק לזו שבאשדוד. כעת עובר השירות בערים אלה שדרוג מבורך, אך דפוס הקצאת המשאבים ביתר, בא על-חשבון תוספות שירות במקומות שבהם נדרש שדרוג אמיתי
לרשימה המלאה

עידן יוסף
ארגון-מחדש בקווי עפולה ונהריה

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, אומר כי משרד התחבורה נענה לדרישתו להכפלה מיידית של הנתיבים בכביש 70 במקטע הדרך שבין צומת 859 עד כברי.

נהריה, השוכנת לחוף הים, היא עיר מישורית, מה שמקל מאוד אל תנועת רוכבי האופניים בתוכה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת חוצה ישראל ועיריית נהריה חתמו על הסכם "רשויות השינוי" שיאפשר לשפר משמעותית את התשתיות התחבורתיות בעיר, תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית ולרכיבה על אופניים.
ההסכם כולל מיזמים תחבורתיים קצרי טווח, שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי ויובילו לשינוי משמעותי במציאות התחבורתית בעיר. זאת, במטרה לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולהפחית את הגודש בכבישים, ולעודד את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית, לאופניים ולהליכתיות.
במסגרת ההסכם יוסדר צומת שדרות הגעתון פינת ויצמן כאזור מיתון תנועה מוטה הליכתיות. זאת, תוך הוספת מעברי חצייה ותעדוף הולכי רגל, צמצום פניות לצומת, הגבהת מדרכות, הקמת תחנות אוטובוס חדשות ושדרוג תחנות אוטובוס קיימות. זאת, בעלות כוללת של יותר מ-3 מיליון שקלים.
כמו-כן, ייסללו בנהריה 19 שבילי אופניים באורך כולל של מעל 17 קילומטרים של שבילי אופניים, שירשתו את כל העיר בשבילי אופניים מסודרים. השבילים ייסללו בכביש חוצה נהריה וברחובות הרצל, הסחלב, ההגנה, שטיינמץ, טיילת המסילה, שז"ר, ויצמן-המעפילים, פארק הגלגיליות, קפלן, הפרות, מובל נחל גולה (סער), נשר-שפרינצק, לוי אשכול, ביאליק, שפירא, הנרייטה סולד ודרך השיירה.
בנוסף, ייסללו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית, בשדרות הגעתון וברחוב ויצמן, באורך של כשני קילומטרים ובעלות של יותר מ-10 מיליון שקלים. כמו-כן, יוסדרו מסופים וחניונים הכוללים 350 עמדות אוטובוסים, בשטח כולל של 46 דונם, וברחבי העיר יוצבו 106 תחנות אוטובוס חדשות ומשודרגות.
תשתיות אלה יאפשרו תוספת שירות משמעותית בתחבורה הציבורית העירונית, של 2,600 קילומטר נסועה שבועי כבר בשנה הבאה (2023). בשנת 2024 יתוכנן קו עירוני חדש להרחבת הכיסוי של השירות העירוני בנהריה.
בנוסף, יוטמעו מיזמים טכנולוגיים בעלות כוללת שלח 1.6 מיליון שקלים לכל רשות, לעידוד הליכתיות, שימוש באופניים ובתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות "פרקלט" (אזור שתוחם שטח ציבורי לישיבה) והתקנת הצללה טבעית ומלאכותית.
13% גידול בנוסעי התחבורה הציבורית
טקס החתימה על ההסכם [מיקי אלקובי/עיריית נהריה]

לפני כשנה, בינואר 2022, ביצע משרד התחבורה ארגון-מחדש בשירות האוטובוסים העירוני, שהכפיל את הנסועה השבועית בעיר, באמצעות הגברת תדירות של קווים מבוקשים וייעול מסלולי הקווים. בעקבות המהלך, חל גידול מתמיד במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בעיר, העומד על 40% יותר ממספר הנוסעים בשנה שעברה (שנת גל האומיקרון) ו-13% יותר ממספר הנוסעים לפני הקורונה (נובמבר 2019). בתחילת ספטמבר 2022, מספר הנוסעים הגיע ליותר מ-7,800 נוסעים ביום, השיא הכי גבוה של נוסעים. לשם השוואה, בכל הארץ מספר הנוסעים עוד לא חזר לקדמותו והממוצע עומד על כ-90% לעומת אותה תקופה טרום הקורונה.
הארגון-מחדש כלל את צמצום קווי התלמידים מחמישה לשלושה. כאשר היעד בסופו של דבר לבטל את כל קווי התלמידים ולספק שירות לתלמידים באמצעות קווי השירות העירוני. בדצמבר הקרוב, יושלם הארגון-מחדש עם שירות חדש בשכונת אריק שרון.
נהריה היא הרשות החמישית שחותמת על הסכם "רשויות השינוי" עם משרד התחבורה. בחודש האחרוןח חתמו על ההסכם גם טירת הכרמל, קריית מוצקין, עפולה ושפרעם. בשלב הבא יחתמו הסכמים עם אור עקיבא, בית שמש, מודיעין עילית ואופקים. עם הצלחת המיזם, משרד התחבורה ירחיב אותו לרשויות מקומיות נוספות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, העריכה כי ההסכם שנחתם יעלה את התחבורה הציבורית בעיר ובאזור לשלב הבא. "משרד התחבורה בראשותי עובד בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות כדי לפתח את התחבורה העירונית ואני מזמינה עוד ועוד ראשי רשויות להצטרף למהפכה״, אמרה.
ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, אמר כי נהריה חוזרת להיות עיר האופניים של ישראל, וציין כי המהלך להשקעת מיליוני שקלים בעיר נעשה בהסתכלות על נהריה 50 שנה קדימה ולא רק בטווח הקצר. "בתוך שנה וחצי כבר יוכלו התושבים והמבקרים בעיר לנסוע ברשת שבילי אופניים שתרשת את העיר ותחבר בין כל חלקיה. בין שאר הפרויקטים הכלולים בתוכנית, יתבצע גם שדרוג של צומת הגעתון שייתן העדפה להולכי רגל וזאת לצד המשך קידום מהפכת התחבורה הציבורית שכבר החלה בעיר לפני מספר חודשים".

תאריך:  18/10/2022   |   עודכן:  18/10/2022
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
19 שבילים חדשים עשויים להפוך את נהריה ל"עיר האופניים"
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
התחנות שייסגרו: נהריה, עכו, קריית מוצקין, קריית חיים, חוצות המפרץ, כרמיאל ואחיהוד    הסיבה: עבודות מסילה בחיפה    הכניסה והיציאה מתחנת מרכזית המפרץ תתאפשר דרך קו העמק בלבד
איציק וולף
במסגרת המהלך, שעלותו כ-47 מיליון דולר, צפויים להחליף 450 אוטובוסים חשמליים את האוטובוסים המזהמים, בעלי מנועי הדיזל, הפועלים בעיר עד לסוף שנת 2023
עידן יוסף
על אף רפורמת "דרך שווה" שהביאה להכפלת השימוש בישומונים, ציבור הנוסעים ברובו אינו ממהר להיפטר מהכרטיסים ובהעדר הנחה משלם יותר
עידן יוסף
המתקפה של עיתון הארץ נגד מרב מיכאלי על כך שרק לקראת סוף כהונתה נזכרה בתחבורה ציבורית בשבת הצליחה להרגיז אותה. בתגובה הציעה אמת חלופית, אך עיון בפרטים חושף כי מדובר בבלוף
עידן יוסף
פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il