עימות מתוקשר נרשם (יום ב', 2.1.23) בין שרת התחבורה היוצאת
מרב מיכאלי לשרת התחבורה הנכנסת
מירי רגב. הרקע לעימות הפעם היה כותרת לא נכונה שיצאה ממפגש שערכה רגב בירושלים לעובדי
משרד התחבורה והיחידות הכפופות אליו.
"היא הודיעה שהיא מבטלת את המטרו עד שלא יהיה פתרון לפריפריה", הזדעקה מיכאלי בפתח ישיבת סיעת העבודה, ושלחה מיד חיצים: "אז מירי, המטרו הוא קודם כל פתרון לפריפריה, וכל זמן שמירי רגב שם ושלטון הליכוד שם, לא יהיה פתרון לפריפריה...למעשה, הם מנציחים את הפריפריה כדי שהם יוכלו לצעוק שהם יבטלו את הפריפריה. איך אני יודעת? כי מירי רגב בסיבוב הקודם הקפיאה את האופנידן עד שיהיו 30 מיליון שקל לשבילי אופניים בפריפריה. היא לא הביאה אותם. אנחנו הבאנו חצי מיליארד לשבילי אופניים בפריפריה. אני השקעתי 25 מיליארד ש"ח בפריפריה".
אבל רגב, כך מתברר, בכלל לא דיברה על המטרו אלא על אגרת הגודש בגוש-דן. "כל עוד לא תהיה נגישות תחבורתית לפריפריה, חיבור מדן ועד אילת, לא אאפשר את אגרת הגודש לה אני מתנגדת בכל תוקף – הפריפריה לא צריכה לסבסד את תל אביב", הצהירה והסבירה: "החלת אגרה כזו תוביל להוצאה נוספת של מאות שקלים על שני בני זוג החיים בפריפריה ועובדים בתל אביב, בנוסף להוצאות הגבוהות הקיימות ממילא על רכב, דלק ועוד. אנו פועלים להורדת
יוקר המחיה".
ומה בקשר למטרו? "אני מברכת על כך כי בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי יוקם קבינט תחבורה בהובלת ראש הממשלה ואנוכי, לטפל במגה-פרויקטים תחבורתיים כגון רכבת הקליע, שדה תעופה שלישי, מטרו ועוד. זה מראה על רצינות האמירות שלנו".
מדובר בתפנית מבחינתה של רגב, שכן רק לפני שנתיים, הצהירה (26.10.20) במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן של גלובס, שבכוונתה להתנגד למימון תוכנית המטרו במטרופולין תל אביב וכי בכוונתה להסיט את המשאבים לטובת חיבור הפריפריה. "אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן, אנחנו זקוקים לחיבור ישראל". כך אמרה אז בנאום שניכר ממנו חוסר הידע המקצועי שלה בנושא.
היום, כך נראה, מגיעה רגב בשלה יותר לתפקיד המורכב, ומסבירה כי אין לה התנגדות עקרונית לשלושת נתיבי התחבורה הציבורית הגדולים, אך עליהם להיות יעילים. "הנחיתי הבוקר את ראש הרשות לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנתצ"ים על כביש 1, איילון ומישור החוף אל מול מספר הכלים הנוסעים עליהם. להיתקע בפקקים ולראות נת"צים ריקים – זה לא יהיה בבית ספרי".