X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חניון אוטובוסים [צילום: סבי ברנס/פלאש 90]
עובדי משרד התחבורה יוכלו לבצע אכיפה בנת"צים
על-מנת להפחית את הגודש בכבישים מפיץ המשרד תזכיר חוק שיאפשר מתן סמכויות אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית עוד מציע המשרד מתן סמכות לרשויות המקומיות לתפוס בצו מגרשים ריקים על-מנת להפוך אותם לחניוני אוטובוסים

משרד התחבורה פרסם תזכיר חוק חדש לשיפור תשתיות התחבורה הציבורית והפחתת הגודש בכבישים במטרופולינים. הצעת תזכיר החוק במסגרת חוק ההסדרים מציעה תיקונים בפקודת התעבורה ובחוק הרשויות המקומיות (שימוש זמני במגרשים ריקים), ומסמיכה את המשרד למנות פקחים לביצוע אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית.
המהירות הממוצעת של תחבורה ציבורית במטרופולינים בישראל היא כ-16 קמ"ש בלבד, לעומת כ-25 קמ"ש בערים במדינות מפותחות בהן יש זכות קדימה בלעדית לכלי תחבורה שונים. הבדל משמעותי זה הוא זרז לממשלה לפעול לשיפור המצב.
על-פי נתונים שגיבשה חברת נתיבי איילון, מהירות תפעולית של אוטובוסים בניו-יורק עלתה בעד 23% הודות לשימוש בנתיבי תחבורה ציבורית, בעוד שבבריסל עלתה המהירות התפעולית ב-38% בזמני שיא, ומשך הנסיעה הצטמצם משמעותית. בדבלין, זמן הנסיעה של האוטובוסים הפך מהיר יותר ב-30% בהשוואה לכלי רכבים פרטיים, וכתוצאה מכך גדל מספר הנוסעים באוטובוסים ב-176%.
לאור ממצאים אלה הציע משרד התחבורה תיקוני חקיקה, כדי להקל על פיתוח מסופי תחבורה ציבורית ולהכשרת פקחים בתחום באופן שיורה שר התחבורה והבטיחות בדרכים באישור השר לביטחון פנים. הצעת החקיקה תסמיך את משרד התחבורה למנות פקחים שהם עובדי המשרד ותבצע אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, לרבות בצירים עמוסים.
היעדר אכיפה פוגע משמעותית ביעילות נתיבי התחבורה הציבורית וגורם תפוסה גדולה בהם, למרות שמדובר בתשתיות שהמדינה משקיעה בהן רבות. החקיקה המוצעת תייעל את השימוש בתחבורה ציבורית ובנתיבים העמוסים, ובכך תפחית את הגודש בכבישים ותחסוך במשאבים ציבוריים. כמו-כן, הצעת החוק תעניק לרשויות המקומיות אפשרות מפורשת להשתמש במגרשים ריקים כחניונים לטובת חניית אוטובוסים ציבוריים, באמצעות צו.
תזכיר החוק צפוי לעלות על סדר היום של ועדת השרים המיוחדת לעניין התוכנית הכלכלית לשנים 2023 ו-2024 לאחר תום המועד האחרון להערות הציבור. אם החקיקה תתקבל, היא תשפר משמעותית את שירותי התחבורה הציבורית במטרופולינים, תפחית את העומס בכבישים ותביא לניצול יעיל יותר של משאבי הציבור.

מידע על חניונים תפעוליים וחניוני לילה בשירות התחבורה הציבורית / מסמך
מידע על חניונים תפעוליים וחניוני לילה בשירות התחבורה הציבורית מידע על חניונים תפעוליים וחניוני לילה בשירות התחבורה הציבורית בישראל. (9 עמ')
הגברת האכיפה על עבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) ובנתיבים רבי תפוסה (נר"ת) - רקע ונתונים / מבט על
על מנת לבחון באופן אמפירי את הטענה המובאת בחוק ההסדרים לפיה האכיפה הקיימת היום בעבירות של נסיעה בנתיבים רבי תפוסה (נר"ת) או בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) שלא כחוק אינה מספקת ועל כן אינה אפקטיבית, פנינו אל משטרת ישראל באמצעות המשרד לביטחון הפנים בבקשת מידע למסירת נתונים על היקפי האכיפה בעבירות אלו (7 עמ')
הטיפול בדוחות תנועה בנתיבי תחבורה ציבוריים ודוחות חניה שמקורם במצלמות / דוח
תהליך הפקת תנועה וחניה ממצלמות והטיפול בהם (57 עמ')
תאריך:  03/03/2023   |   עודכן:  03/03/2023
+ישראל משתרכת מאחור בפקק
13:42 03/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התחבורה הציבורית בישראל נמצאת בפיגור משמעותי בהשוואה למדינות מערביות אחרות, עם איכות שירות ירודה ואמצעי תחבורה מוגבלים  ▪  למרות מחירי תחבורה ציבורית נמוכים יחסית ומדיניות מיסוי אגרסיבית על כלי רכב פרטיים, השימוש ברכב פרטי הולך וגדל  ▪  הגודש בכבישים גדל באופן דרמטי, עם פי 3.5 יותר כלי רכב לק"מ כביש בהשוואה לממוצע ה-OECD

קצב אוכלוסין גבוה ומשאבי קרקע מוגבלים [צילום: שמואל וולף]
+שיבושים בתנועת הרכבת הקלה בעקבות חפץ חשוד
13:33 03/03/23  |  עידן יוסף

בעקבות חפץ חשוד בתחנת יקותיאל אדם, לא יתקיים שירות רכבות בין תחנת חיל-האוויר לתחנת בית חנינא. הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות חלקי בין התחנות: מתחנת בית חנינא לתחנת הר הרצל בשני הכיוונים. עם קבלת אישור המשטרה הרכבת הקלה תחזור לפעול כסדרה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי משרד התחבורה יוכלו לבצע אכיפה בנת"צים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
על-מנת למלא את הביקוש, מבקשים משרד התחבורה והרכבת לבצע תיקון שיתן מענה למחסור בבקרי רכבות נוסעים באמצעות הפחתת תנאי הסף להכשרה    די יהיה בסיום 12 שנות לימוד ללא צורך בתעודת בגרות, תעודת טכנאי מוסמך, תעודת מהנדס או תואר ראשון
עידן יוסף
בשל עבודות להרמת גובה המסילה לשיפור הבטיחות בעת העלייה לרכבת יחולו שינויים בסוף השבוע הבא באזור זה
עידן יוסף
שדמי מונה לתפקיד לפני פחות מחצי שנה ואמור היה לכהן בתפקיד למשך ארבע שנים    ייתכן כי הרקע לפרישתו הוא מורת רוח מהתנהלות השרה רגב בנושא רפורמת התעריפים
עידן יוסף
הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית תוקצבה ב-500 מיליון שקלים במקום ב-740 מיליון    בעצת יו"ר ועדת הכלכלה, אזרחיות ותיקות לא יקבלו פטור מתשלום מגיל 62 כמתוכנן    תוספת משמעותית לסובסידיה שתכלול את העלאת שכר הנהגים
עידן יוסף
ככל שמגיפת הקורונה שככה, נראה שחלק מהשינויים בדפוסי ההתנהגות נשארו. המחקרים אחרונים מראים עלייה משמעותית במספר הנוסעים החודשיים המשתמשים במערכות תחבורה ציבורית, אך הם נוסעים פחות מבעבר, וגם הסיבות שלהם לנסיעה השתנו    חוקרים: העולם כולו קפץ בשנה אחת למקום בו התחזיות היו לעוד 20 שנה ואת ספרי הלימוד צריך לכתוב מחדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il