רכבת ישראל משפרת את השירות לתושבי הצפון, מייעלת את תהליך החזרת האבדות לבעליהן, ומשיקה מחלקת אבדות ומציאות חדשה בתחנת מרכזית המפרץ. המחלקה החדשה היא למעשה סניף נוסף למחלקה המרכזית שנמצאת בתחנת תל אביב סבידור מרכז ותשמש כמרכז שירות אזורי, אליו יוכלו להגיע בעלי האבדות המתגוררים בצפון, ולאסוף את האבדה בעמדה קרובה למקום מגוריהם.
המחלקה החדשה תפעל בשיתוף פעולה עם המחלקה המרכזית, ותעבוד במקביל אליה בימים א'-ה' בשעות 18:00-8:00. אל המחלקה יישלחו פריטים אבודים שנאספו במהלך השבוע ושייכים לתושבי הצפון. בדרך זו, רכבת ישראל תחסוך לנוסעים המתגוררים באזור חיפה והקריות שאיבדו פריט ברכבת, נסיעה במיוחד לתל אביב כדי לאסוף אותו.
כיום, מספר האבדות המגיעות מאזור הצפון עומד על כ-200 פריטים בחודש. רכבת ישראל רואה בהחזרת האבדות המשך ישיר לשירות עבור נוסעי הרכבת וכל עובדי החברה מוכוונים למתן שירות זה. ברכבת ממליצים לכל נוסע להצמיד שם וטלפון לחפציו, כדי שיהיה ניתן להחזיר את האבדה במהירות וביעילות, ובכל מקרה להיערך לירידה מהרכבת טרם ההגעה לתחנה המבוקשת, על-מנת שלא למהר ובכך להסתכן באיבוד חפצים.
החברה קוראת לציבור הנוסעים לא להתייאש במקרה של אובדן חפץ כלשהו. במקרה כזה, מומלץ ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של הרכבת שזמין בטלפון כוכבית 5770 שלוחה 3, או לפתוח פנייה דיגיטלית באתר. אם החפץ שאבד נמצא במחלקה, הנוסע יוזמן לאסוף את האבדה.