X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פארק החולות בחולון [צילום: רמי אהרוני, עיריית חולון]
בג"ץ אשרר את תוואי המטרו בין חולון לראשל"צ
עמית דחה את עתירת עיריית חולון נגד מעבר הקו בשולי פארק החולות - ומביע תקווה שהפגיעה הסביבתית תהיה מינימלית וקצרת ימים

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה (21.3.23) את עתירתה של עיריית חולון נגד תוואי הקו הדרומי של מערכת המטרו בגוש-דן, האמור לעבור בפארק חולות המצוי בשטח העיר. לצד זאת, קורא עמית להבטיח שהפגיעה הסביבתית בפארק תהיה מזערית ולזמן מוגבל ככל האפשר.
M1S הוא החלק הדרומי של קו המטרו הראשון (M1), והוא מתוכנן להשתרע לאורך 45 ק"מ מתל אביב דרך חולון וראשון לציון ועד באר יעקב. המקטע שבמחלוקת מצוי בין חולון לראשון לציון, ונבדקו שתי חלופות לסלילתו: דרך פארק החולות ודרך שכונת ג'סי כהן בחולון ורמת אליהו בראשל"צ. תסקיר ההשפעה על הסביבה קבע שעדיפה החלופה הראשונה, בעוד בדיקה מקיפה של שתי החלופות נתנה עדיפות מסוימת לחלופה השנייה. הממשלה אישרה אשתקד את חלופת פארק החולות, שהייתה עדיפה מבחינת השיקולים התכנוניים-כלכליים.
בעתירתה טענה עיריית חולון, כי סלילת המטרו תגרום נזק כבד לפארק החולות, בשל החפירות באיזור, תנועת כלי רכב כבלים, פליטת עשן וזיהום אוויר. בדחותו את העתירה מזכיר עמית, כי בית המשפט איננו מתכנן-על. לדבריו, ההחלטה על בחירת חלופת הפארק התקבלה בצורה ראויה ומקצועית, לאחר דיון מעמיק ותוך התחשבות בכל השיקולים. עמית מוסיף:
"מיקומו של התוואי המתוכנן הוא בשולי פארק החולות ולא 'בלב השמור' של הפארק, באזורים שבהם ממילא מותר על-פי תוכנית
המתאר להקים מבנים ומתקנים שונים. יתרון נוסף של התוואי הוא בהיותו רחוק מבתי התושבים, כך שעבודות ההקמה לא יהיו כרוכות בהפרעה לתושבים. כמו-כן, נמצא כי הליך השיקום של הפארק צפוי להיות מהיר יחסית כיוון שמדובר בבתי גידול חוליים, כך שלאחר סיום עבודות ההקמה השטח צפוי להשתקם ולחזור לקדמותו".
עמית מציין, כי בדיונות של חולון יש מגוון גדול של בעלי חיים וצמחים. "במדינה קטנה כמדינתנו, ההגנה על ערכי טבע היא שיקול חשוב, ודומה כי בשנים האחרונות עלתה המודעות הציבורית לחשיבות שמירת הטבע העירוני, קרי, אותם השטחים הפתוחים שנותרו לצד ובסמיכות לשכונות מגורים", הוא אומר ומביע תקווה ש"הפגיעה הסביבתית, ככל שתיגרם, תהיה מזערית וכי לאחר תקופת ההקמה, יחזור המצב לקדמותו והמגוון הביולוגי העשיר של פארק החולות לא ייפגע".
השופטות דפנה ברק-ארז וענת ברון הסכימו עם עמית. העירייה חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את העירייה ייצגו עוה"ד ציפי איסר-איציק וניר מנחם; את המדינה ייצג עו"ד עמרי אפשטיין; ואת חברת נת"ע - עוה"ד שרון רוברטס ושרית דנה.

תאריך:  21/03/2023   |   עודכן:  21/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אשרר את תוואי המטרו בין חולון לראשל"צ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל מסיימת את כהונתה לאחר שתי קדנציות ו-35 שנות עבודה ברכבת ישראל    מטרתה המקצועית הבאה - סגנית מנהל אגף דלק ואנרגיה    "אחרי 35 שנים כעובדת ברכבת, כנראה הגיע גם הזמן שלי"
שיר טורם-הספרי
מדינת ישראל מצויה כאמור בצומת ארכימדית - האם היא והלכת להיות בעקבות מדינת עולם שלישי צפופה ומתאפיינת בקריסת תשתיות לעייפה דוגמת בנגלה דש, או שעליה ללכת בעקבות מדינות מערביות נאורות הצפופות אף הן, דוגמת קוריאה הדרומית, בלגיה והולנד, שהצליחו להתגבר על בעיית הצפיפות באוכלוסייה
עידן יוסף
המליצה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לאשר את הקמת הקו שיחבר את דרום מזרח העיר עם דרום מערב העיר    התוכנית כוללת הקמת מסילות, מתקנים, תשתיות, תחנות ומיזמים משלימים לשיפור איכות המרחב העירוני    הוועדה דנה בהתנגדויות, קיבלה חלקן ודחתה את רובן, והמשך הדיון בהתנגדויות יהיה בפני הוועדה המחוזית
עידן יוסף
מ-23 באפריל צפויים להתחיל לפעול 74 אוטובוסים מונגשים (מתוך 130) ב-28 קווים בין-עירוניים שבהם אין חלופה רכבתית ישירה    עלות ההנגשה יקרה במיוחד ובמשרד התחבורה ספקנים לגבי הצורך והביקוש
עידן יוסף
נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן מזרח המחודש, בין צומת 55/40 ועד רחוב העמק, מתפרס לאורך שני קילומטרים    השדרוג כולל חידוש תשתיות, תחנות אוטובוס מתקדמות, שביל אופניים מופרד, רחב ובטיחותי עבור תושבי כפר סבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il