X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגב בסיור בנת"ע [צילום: תקשורת השרה]
דרמה: רגב מוציאה את ניהול המטרו מחברת נת"ע
הקו האדום לא ייפתח החודש כמתוכנן גורמי המקצוע: בעיות בטיחות מונעות את פתיחת הקו האדום כעת נת"ע חרגה מהתקציב ב-3 מיליארד שקלים ומלוחות הזמנים מסתמן: הניהול יעבור לנתיבי ישראל

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, החליטה לאחר סיור ולאחריו דיון שנערך הבוקר (יום ג', 2.5.23) עם חברת נת"ע ואנשי מקצוע מטעם משרד התחבורה בקו האדום של הרכבת הקלה, להביא בפני הממשלה את העברת ניהול המטרו לחברה ממשלתית אחרת.
לדבריה, הדבר נעשה מתוך אחריות לכסף ציבורי, ובהתאם למדיניות שהיא מתווה. "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד״, הבהירה.
ההערכה היא כי הניהול יעבור לידי חברת נתיבי ישראל, מה שאולי יגרום לעיכוב נוסף של עוד כמה חודשים. בלשכת השרה אומרים כי חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרויקט בכ-3 מיליארד שקלים, וכן מלוחות הזמנים של המטרו ביותר משנה וחצי, כאשר היעד המקורי לפתיחה שהיה אוקטובר 2021, נדחה לנובמבר 2022 ואז למרס 2023.
יחד עם חריגות אלו, השרה נחשפה היום בסיור לבעיות נוספות, ועל-פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם. רגב ציינה כי ההחלטה הזאת תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על-מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק.

אתמול התקיים דיון בין נציגי נת"ע לנציגי משרד האוצר, שבו לא הושגו הסכמות. סוכם על כך שבפגישה הבאה בעוד שבועיים תציג החברה אישורים בינלאומיים לפתיחת הקו.
בדיון הקודם שנערך בלשכת השרה לפני כמעט שלושה חודשים (5.2.23), אמר מנכ"ל נת"ע כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח - בדיון, השרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות.
השרה רגב: ״ברור לי כי בכל הרצה קיימות בעיות שונות, וייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות כאלה ואחרות במסגרת הרצה של הרכבת, תוך שקיפות מול הציבור וקריאה לציבור להשתתף בפיילוט תוך יידוע בדבר הבעיות. אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת להסתכן״.
עוד הוסיפה רגב: "אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת - מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות".

תאריך:  02/05/2023   |   עודכן:  02/05/2023
+יו"ר נת"ע: אל תקחו מאיתנו את המטרו; צברנו ידע יחודי
18:50 02/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרה רגב ביקשה מהנהלת החברה כי נת"ע תתרכז בהשלמת קווי הרק"ל  ▪  ליקוורניק: "מן הראוי שהחלטה זו תתקבל לאחר קיומם של דיונים מסודרים עם החברה והצגת השלכות החלטה זו על התקדמות פרויקט המטרו"

רגב בביקורה בנת"ע [צילום: תקשורת השרה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרמה: רגב מוציאה את ניהול המטרו מחברת נת"ע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התוכנית לחשמול כ-300 מסופי אוטובוסים בכל הארץ    הבעיה: אין בישראל מספיק תשתית לחשמל, ובשלוש שנים בלבד בקושי חוברו חמישה מסופי תחבורה ציבורית
עידן יוסף
במסגרת הסיכום התקציבי שנחתם, סוכם על תוספת תקציבית לתחבורה הציבורית בהיקף של 1.7 מיליארד שקלים לטובת תנאי שיפור העבודה של הנהגים בתחבורה הציבורית
עידן יוסף
שינויים זמניים בתנועת הרכבות באזור הדרום בשל עבודות לתחזוקת המסילה באזור כפר מנחם בסוף השבוע הראשון של חודש מאי
עידן יוסף
שיעור הגידול באוכלוסיית בית שמש הביא לביקוש גבוה במיוחד לתחבורה הציבורית    כך שורת צעדי "איחוד וחלוקה" בהם נקט משרד התחבורה הביאו לשיפור המצב
עידן יוסף
שרי יהדות התורה והציונות הדתית הביעו התנגדות להמשך עבודות החישמול בשבת    שר האוצר אמר שאם סוגרים את איילון לצורך הפגנות אפשר לסגור גם לצורך עבודות    השר כץ: העבודות יתעכבו למשך שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il