שרת התחבורה והבטיחות בדרכים,
מירי רגב, החליטה לאחר סיור ולאחריו דיון שנערך הבוקר (יום ג', 2.5.23) עם חברת נת"ע ואנשי מקצוע מטעם
משרד התחבורה בקו האדום של הרכבת הקלה, להביא בפני הממשלה את העברת ניהול המטרו לחברה ממשלתית אחרת.
לדבריה, הדבר נעשה מתוך אחריות לכסף ציבורי, ובהתאם למדיניות שהיא מתווה. "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד״, הבהירה.
ההערכה היא כי הניהול יעבור לידי חברת נתיבי ישראל, מה שאולי יגרום לעיכוב נוסף של עוד כמה חודשים. בלשכת השרה אומרים כי חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרויקט בכ-3 מיליארד שקלים, וכן מלוחות הזמנים של המטרו ביותר משנה וחצי, כאשר היעד המקורי לפתיחה שהיה אוקטובר 2021, נדחה לנובמבר 2022 ואז למרס 2023.
יחד עם חריגות אלו, השרה נחשפה היום בסיור לבעיות נוספות, ועל-פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם. רגב ציינה כי ההחלטה הזאת תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על-מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק.