X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החתימה לפי המפות [צילום: משרד התחבורה]
רגב חתמה על צווי הפקעה למטרו
החתימה מקדמת זמינות קרקעות בתוואי הקווים המטרו יהיה מיזם תשתיות גדול בן שלושה קווים באורך כולל של 150 ק"מ שיחבר בין כל חלקי גוש-דן

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חתמה (יום א', 20.8.23) על הפקעות קרקע ראשונות בתוואי קווי המטרו. זהו צעד חשוב המאפשר לקדם את תחילת ביצועו של מיזם התשתיות הגדול ביותר שבוצע אי-פעם בארץ. עם חתימת השרה, ניתן יהיה להתחיל כבר בחודשים הקרובים את שלב העתקת התשתיות בתוואי המטרו.
מערכת המטרו כוללת שלושה קווים עיקריים שיחברו בין כל חלקי גוש-דן, לצד קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. ומערכת קווי אוטובוס רבי-קיבולת (BRT). זהו מיזם-על בהיקף חסר תקדים, שעלותו נאמדת ב-150 מיליארד שקלים.
"כפי שהבטחתי, אנחנו לא עוצרים בקו האדום, אלא ממשיכים בכל המרץ כדי לספק לתושבי ישראל חלופה איכותית לרכב הפרטי, הגודש את כבישי הארץ", אמרה רגב. "כי אין פתרון אחר לבעיית העומסים והפקקים, ולמחסור בחנייה. להפך, בלי טיפול שורש הבעיה רק תלך ותחמיר. אנחנו מקדמים את המטרו בכל הכוח, והיום אני שמחה לחתום על צווי הפקעה ראשונים המבטיחים זמינות קרקע בתוואי המתוכנן למטרו. זהו מיזם ענק בהיקף שטרם נראה בארץ, אך אני בטוחה כי מאמצינו ישאו פרי וכי בעזרת השם, נראה בקרוב מאוד את תחילת העבודות".
תהליך התכנון של קווי המטרו לא נעצר ולא הופסק בשום שלב. רגב אומרת כי תמכה במטרו וכי היא ממשיכה לקדם אותו במלא המרץ אל שלב התכנון ובהמשך אל שלב הביצוע.
המטרו כולל רשת של שלושה קווים תת-קרקעיים באורך כולל של 150 ק"מ ובהם 109 תחנות, המכסה 24 רשויות מקומיות ברחבי גוש-דן. בקווים אלה צפויים לנסוע כשני מיליון נוסעים ביום.
קו המטרו הראשון (M1), באורך 85 ק"מ, ינוע בציר צפון-דרום וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תעש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 ק"מ וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M), באורך 39 ק"מ, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קריית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, ואזורי פיתוח עתידיים ובהם גליל ים, מערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.

אבן דרך משמעותית נוספת בקידום המטרו: משרד התחבורה משרד האוצר ונת"ע הכריזו הערב (א') על הזוכים במכרז לניהול התכנון ולניהול הביצוע של קווי המטרו: 1M, 2M, M3. בתום הליך מכרזי מורכב, זכו 3 קבוצות המורכבות מחברות ישראליות ובין לאומיות, כולן בעלות ניסיון משמעותי בניהול ותכנון מיזמים רכבתיים בארץ ובעולם. היקף ההתקשרות נאמד במיליארדי שקלים לאורך תקופה של מעלה מעשר שנים.
הקבוצות הזוכות הן:
בקו M1 זכתה קבוצה המורכבת מ: יניב זוהר הנדסה בע"מ, דנה הנדסה בע"מ, MM S.P.A, לוי שטרק,
זילבשטיין ייעוץ הנדסי בע"מ.
בקו M2 זכתה קבוצה המורכבת מ: דוד אקרשטיין בע"מ, WSP UK LTD, דקר בנייה והנדסה בע"מ.
בקו M3 זכתה קבוצה המורכבת מ: דבלמן פרצלינה ניהול פרויקטים ומבנים בע"מ, Artelia SAS,
מהוד הנדסה.

תאריך:  20/08/2023   |   עודכן:  20/08/2023
+מפעילי התחבורה הציבורית במזרח ירושלים יאוחדו
14:03 20/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תקצוב של כמיליארד שקלים יועבר למיזמי תחבורה במזרח ירושלים ולתקצובו של כביש הטבעת המזרחי (הכביש האמריקני)  ▪  שני מסופי תחבורה ציבורית חדשית יוקמו במזרח העיר והשירות לנוסע ישודרג

מסוף התחבורה הציבורית בשער שכם

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
תקצוב של כמיליארד שקלים יועבר למיזמי תחבורה במזרח ירושלים ולתקצובו של כביש הטבעת המזרחי (הכביש האמריקני)    שני מסופי תחבורה ציבורית חדשית יוקמו במזרח העיר והשירות לנוסע ישודרג
עידן יוסף
ב-2022 הושקה בנתניה מערכת תחבורה ציבורית חדשה עם קווים אורכיים, תדירות גבוהה יותר ומסלולים ישירים יותר. המערכת החדשה שיפרה את הקישוריות בין השכונות למוקדי המשיכה בעיר, והביאה לעלייה של 17% בהיקף הנסיעות. לאחר היישום התעורר כעס ציבורי בעקבות אוטובוסים שלא הגיעו או הגיעו באיחור, וכן בשל שינויים ברשת שלא התאמו לצרכי חלק מהנוסעים. התאמות ושינויים ברשת הביאו לשיפור בשירות
עידן יוסף
עידן יוסף
קו אוטובוס יוקרתי שיצא ממערב ראשון לציון לתל אביב לא תוכנן נכון ונתקל בקשיים בתחילת דרכו    בזכות קשב להצעות הנוסעים ולאחר שינויים במסלול הקו ובתשתיות התחבורה, מספר הנוסעים זינק
עידן יוסף
פרסום ראשון: לאירוע הדרת הנערות באוטובוס אחראי נהג חברה קבלנית שלא הוכשר לכך - ולמרות זאת החליט משרד התחבורה לדחות בכחצי שנה את איסור השימוש בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il