לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל תוכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד אירו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד במיזמים המסילתיים המבוצעים כיום על-ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, אמר כי "בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, והחלטת דירקטוריון הרכבת, אנו נערכים לעלייה המבורכת במספרי הנוסעים הצפויה בשנים הקרובות, עם רכש משמעותי של רכבות חדישות וחשמליות, המאפשרות קיבולת נוסעים גבוהה, ברמת שירות מיטבית, אשר פעילותן החלה בשבועות האחרונים".
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, הוסיף כי רכבות ה-DDEMU החשמליות וה'ירוקות' הינן מהמתקדמות ביותר בעולם מבחינת בטיחות ושירות, וכוללות שדרוגים רבים לנוסע כגון מערכות מידע דיגיטליות ותצוגות מסך מתקדמות לצד מערכות בטיחות חדשניות הפעלת רכבות ארוכות אלה תאפשר צמצום העומסים בקרונות ותעניק שירות רכבתי איכותי בשנים הבאות, בהן מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק".
|
|
|