X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מדריך לנוסע המצוי
כל שעליך לדעת על אופניים באוטובוס וברכבת קלה
איך לשלב את רכיבת האופניים שלך עם תחבורה ציבורית? נוהל חדש קובע - אין להכניס אופניים לא מתקפלים לאוטובוסים עירוניים, אוטובוסים בין עירוניים מאפשרים אופניים בתא המטען, אך לנהגים יש שיקול דעת לגבי אופניים בגודל חריג או מלוכלכים

עם השימוש הגובר באופניים בשנים האחרונות, גוברת הדרישה לשלבם עם אמצעי תחבורה נוספים, לרבות רכבות קלות ואוטובוסים, על-מנת להעצים את פוטנציאל השימוש בכל אחד מהאמצעים הללו. כתוצאה מכך, מפרסמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נוהל חדש כדי לציין את הכללים המנחים לשימוש משולב בין אופניים, אוטובוסים ורכבת קלה.
האחריות להגדרת התקן, לרבות שינויים נדרשים בתקנות התעבורה, חלה על משרד התחבורה, כאשר האחריות על יישום הנוהל והבאתו לידיעת הנהגים בקווי התחבורה הציבורית וברכבת הקלה חלה על מפעילי התחבורה הציבורית.

על-פי התקנות, אופניים מכל סוג אינם נחשבים למטען חריג ואין לחייבם בתשלום עבור מטען חריג. עם זאת, ביטוח שוטף [כאמור בסעיף 111 לתקנות התעבורה] לא יחול על אופניים.
אוטובוסים בין-עירוניים יאפשרו להכניס אופניים בתא המטען הרחק מדלת הכניסה הקדמית, בהתאם למדבקת ההוראות שתודבק על דלתות תא המטען. עם זאת, לא תתאפשר הכנסת אופניים לחלל הנוסעים או אופניים שעליהם מורכב מתקן גדול המשמש להסעת אדם נוסף, למעט כיסא תינוק. במקרה שיש מקום פנוי באוטובוס אך לא נותר מקום פנוי בתא המטען להכנסת האופניים, המפעיל אינו מחויב להזמין אוטובוס לתגבור.
בעת הכנסת אופניים לתא המטען, בעל האופניים יבדוק שאין על האופניים חפצים חדים ובולטים העלולים לסכן את מטענם של נוסעים אחרים, ויוודא שהאופניים יציבים בתא המטען.

אופניים לא מתקפלים (רגילים וממונעים) אסורים בחלל הנוסעים באוטובוס עירוני, למעט אופניים מתקפלים המאוחסנים בתיק. אם האופניים המתקפלים אינם מאוחסנים בתיק, הנהג רשאי לסרב לאפשר את הכנסת האופניים לחלל הנוסעים אם האופניים לא מקופלים לגמרי או מלוכלכים בעליל או משומנים. ככלל, רשאי הנהג לסרב להכניס אופניים שכאלה לתא המטען ככל שעולה חשש שילכלכו ציוד וכבודה של נוסעים אחרים.
ניתן להכניס לרכבת הקלה רק אופניים מתקפלים, עם תיק אחסון או בלעדיו, בכל שעות פעילות הרכבת. לא ניתן יהיה להביא אופניים לא מתקפלים. באחריות הנוסע לשמור על אופניו צמודים אליו לאורך כל הנסיעה ברכבת הקלה. כמו-כן, באחריות מפעיל הרכבת הקלה לשלב את הוראות העלאת אופניים לרכבת הקלה בשילוט המצוי בתחנות העלייה לרכבת הקלה.
תקנות חדשות אלו מטרתן להפוך את התחבורה הציבורית לנגישה יותר עבור רוכבי אופניים, תוך הבטחת הבטיחות והנוחות של כל הנוסעים.

תאריך:  30/03/2023   |   עודכן:  30/03/2023
+תנועת הרכבות בין חדרה לנתניה חוזרת לסדרה
11:46 30/03/23  |  עידן יוסף

באישור המשטרה, מחודשת כעת תנועת הרכבות בין תחנות חדרה מערב ונתניה, וזו חוזרת לסדרה בהדרגה.

+הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין נתניה לחדרה
09:01 30/03/23  |  עידן יוסף

לשטח המסילה באיזור נתניה נפגע מרכבת חולפת אדם אשר נכנס בניגוד להנחיות. צוותי הצלה וחרום נמצאים בדרכם למקום. בהנחיית המשטרה, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות נתניה (מדרום) וחדרה מערב (מצפון) וחלים שינויים ועיכובים בתנועת הרכבות באיזור המרכז וקו החוף.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל שעליך לדעת על אופניים באוטובוס וברכבת קלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
המערכת החדשה מתריעה לנהג באמצעים חזותיים וקוליים על סכנה לרוכבי אופניים הנמצאים מצידו הימני של האוטובוס, שמוסתר מעיני הנהג בשעת הנהיגה    ניסוי נערך בחברת קווים ובחברת אגד
עידן יוסף
שר התחבורה הנחה לאתר פתרונות מיידיים להסעת אופניים לא-מקופלים לאוטובוסים העירוניים ולרכבת הקלה
עידן יוסף
בקווים נבחרים של חברת אגד בוצעו התאמות במסכי מכשירי התיקוף, צויירו סימנים על הרצפה, נצבעו עמודי התיקוף והודבקו על הדלתות מדבקות עם מסרים המועודדים תשלום    המשמעות הכספית של צמצום זה מוערכת בכ-45 מיליון שקלים בשנה
איתמר לוין
מי ברק טוענת שהחברה המקימה את הרכבת הקלה בגוש-דן הפרה את התחייבותה לממן מחצית מעבודות המים והביוב בין התחנות בבני ברק
עידן יוסף
בשנים האחרונות שכלל משרד התחבורה את מערכות המידע על תחבורה ציבורית ונוקט שקיפות גבוהה במיוחד, אולם בכל הקשור למידע בזמן אמת ותכנון מסלול המערכות מיושנות והנוסעים לא מקבלים מידע אפקטיבי
עידן יוסף
מחקר מצא שהחזרה לנסיעה ברכבת הייתה איטית יותר מהחזרה לנסיעה באוטובוס    רכבת ישראל מגיעה למספרי הנסיעות שלפני מגיפה ברבעון האחרון של 2022    השלמת תחזוקת הרכבת וחשמול עשויה להוביל למספרי שיא בשימוש ברכבות בשנה הבאה
עידן יוסף
הציון הממוצע לתחבורה הציבורית בישראל הוא 72 בלבד    חברת נסיעות ותיירות מובילה    ציונים נמוכים לחברות דן, מטרופולין, קווים ואלקטרה אפיקים    קווי חברת קווים סובלים מחריגות קשות ברמת הדיוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il