X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שבו על כיסא בגב זקוף, אספו את הבטן פנימה, קרבו אוזן לכתף ימין מספר שניות סובבו חמישה סיבובי כתף לפנים שכבו על הגב, אספו ברכיים אל הבטן כשהידיים אוחזות מאחורי הברכיים, והחלו בניעות קטנות של הברכיים לכיוון בית החזה
▪  ▪  ▪
לשחרר את הגוף [צילום: פלאש 90]

החופשה המיוחלת לה חיכינו זמן רב הגיעה, אך איתה הגיעו גם השיטוט ברחובות, ההליכה המואצת, הסחיבה, הריצות בחנויות או בשמורות הטבע. כל אלה דורשים מאמץ מהשרירים ומותירים אותנו מותשים ועייפים עם חזרתנו למלון בסוף היום.
תרגיל לשחרור הצוואר:
שבו על כיסא בגב זקוף, אספו את הבטן פנימה, קרבו אוזן לכתף ימין במשך מספר שניות, הורידו סנטר אל בית החזה והאריכו את העורף. שהו מספר שניות. קרבו אוזן שמאל לכתף שמאל, ושהו גם כאן מספר שניות.
תנועתיות מפרק הכתף:
סובבו חמישה סיבובי כתף לפנים, ולאחר-מכן חמישה סיבובים לאחור. הרימו כתפיים ושחררו אותן בבת אחת מטה. חיזרו על כך כמה פעמים.
תרגיל להארכת הגו:
שבו בקדמת הכיסא, גו זקוף, רגליים בפישוק קל, הרימו ידיים ישרות מעלה והחלו בהארכת יד ימין מעלה (כאילו מישהו מותח אותך כלפי מעלה) ולסירוגין בצעו זאת עם יד שמאל (בצעו את התרגיל 10 פעמים).
תרגיל להארכת גב תחתון וחיזוק הבטן:
שבו בקדמת הכיסא (אפשרות גם בישיבת קירוס - ברכיים כפופות, כפות הרגליים מונחות על הרצפה פשוקות מעט ברוחב האגן). ידייך אוחזות בברכיים, גו זקוף. קחו נשימה עמוקה ותוך כדי נשיפה, אספו בטן פנימה ועגלו את הגב לאחור (לשקוע עם הגב לאחור), חזרו לישיבה זקופה (בצעו תרגיל זה 5 פעמים).
תרגיל להארכת שרירי החזה וחיזוק גב עליון:
שבו בקדמת הכיסא, גו זקוף, רגליים בפישוק קל. כפות ידייך שלובות מאחורי הגב. משכו את הכתפיים לאחור, תוך קירוב שכמות ופתיחת בית החזה. הידיים מושכות מטה כלפי הרצפה. שהו במצב זה 10 שניות, שחררו וחזרו על התרגיל.
תרגיל לתנועתיות עמוד השדרה:
שבו בישיבה זקופה, רגליים בפישוק - הפנו גו שמאלה, כאשר יד שמאל עוברת אל מאחורי הגב ויד ימין מונחת על ברך שמאל - שהו בתנוחה זו עד 10 שניות, שחררי ובצעו את התרגיל לצד שני.
תרגיל למתיחת גב תחתון ותנועתיות מפרקי הירך:
שכבו על הגב, אספו ברכיים אל הבטן כשהידיים אוחזות מאחורי הברכיים, והחלו בניעות קטנות של הברכיים לכיוון בית החזה. שהו במצב זה כמה שניות. פשקו קלות את הברכיים והמשיכו בתנועות סיבוביות של הירכיים כלפי חוץ, וכנ"ל סיבובים פנימה.
תרגיל תנועתיות עמוד השדרה:
שכבו על הגב, כופפו את הברכיים, ידיים מונחות ישרות לצדדים על הרצפה בגובה הכתפיים, הפילו ברכיים לצד ימין - שהו במצב זה מספר שניות והמשיכו לצד שני.
תנועתיות כף הרגל:
בצעו 10 סיבובים של כפות הרגליים כלפי חוץ ולאחר-מכן 10 סיבובים כלפי פנים. אפשרות נוספת לתנועתיות כף הרגל - הוספת כיפוף ויישור של כף הרגל בזמן ביצוע התרגיל.
בשכיבה בעיניים עצומות:
עברו איבר איבר מכף רגל ועד ראש - כווצו ושחררו, המשיכו בנשימות עמוקות ואיטיות, תוך כדי הארכת הגוף מכף רגל ועד ראש ושחררו.

הכותבת היא סמנכ"ל ומנהלת מחלקת הדרכה וחיטוב, רשת סטודיו C בעלת תואר B.Ed בחינוך גופני
תאריך:  31/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מ. קרייזמן, וד"ר ר. רוב
שתפו זה את זה ברצונות ובפנטזיות שלכם    רומנטיקה חשובה בכל גיל ובכל צורה    אל תתנו לתירוצים כמו "לחץ בעבודה" ועיסוק במטלות הבית, להשתלט לכם על חיי המין
אסף גבור
מדיניותו של סלאם פיאד זכתה לשבחים רבים בעולם המערבי, אבל כעת מתברר: הפלשתינים מסתמכים על שנור. "כספי הסיוע", כלומר התרומות, הם בסיס הכלכלה הפלשתינית – מדיניות שמולידה יחסי תלות, חוסר עצמאות וכלכלה שברירית
יעל פרידסון
מה שנראה כמו רצף תקלות נקודתיות בשירות שמעניקה 'סיטיפס' קיבל אישור גורף מהמדינה    מהנספח הסודי המגדיר את פעילות הרכבת הקלה בירושלים, שהגיע לידי 'מקור ראשון', מתברר שהכול חלק מהחוזה: הירידה בתדירות הרכבות, העלייה בצפיפות בקרונות, ביטול קווי האוטובוסים המתחרים - והמדינה ממשיכה לשלם    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: נגמרו ההנחות. החוזים הבאים יהיו בידי הציבור
איריס כהן
אחת הדרכים שהופכת נגישה יותר ויותר לאזן את משק הוויטמינים והמינרלים של ילדים היא מתן ויטמינים, הקיימים במגוון צורות מפתות    ההמלצה על מתן תוספות ויטמינים נכונה גם לילדים בעלי נטייה למחלות ויראליות חוזרות או זיהומיות וגם לילדים הסובלים מאסתמה ואלרגיה
ריבה אלקלעי
כשם שילד זקוק לחוויות קרבה ואמון עם אמו כדי לחוש בטוח, מוגן בעולם אליו הוא הגיע, כך הוא חייב לחוות את אותן חוויות עם אביו, כדי לצעוד בביטחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il