X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד התקציבים שנחתכים בקלות הרבה ביותר הוא תקציב השיווק. נקודת מוצא של בעלי עסקים רבים מדי היא, שאם הם הסתדרו עד היום בלי, אז הם גם ימשיכו להסתדר בלי
▪  ▪  ▪

ניתן להתבונן במקרה אמיתי ולהסיק כל אחד את מסקנותיו האישיות: גוף פרטי העוסק בתחום החינוך מקבל ייעוץ עסקי. באופן רשמי הייעוץ היה בנושא ניהול פיננסי אך המצב הפיננסי מושפע ישירות מהשיווק ומהמכירות.
כלל יסוד בניהול פיננסי: אם צריך עוד כסף לא מחפשים איך לצמצם או לקחת הלוואות - אלא לייצר את הכסף הזה!
במילים אחרות, אם רוצים עוד, כדאי להרוויח אותו, זוהי בסופו של דבר מהותם של כל העסקים. לכן, במקרה שלהם, כדי לטפל בנושא הפיננסי היה צורך לטפל בשיווק.
מה קורה כאשר עסק מזניח את מחלקת השיווק שלו? כיצד הופכים אותו למעצמת שיווק מעכשיו לעכשיו, במהירות וביעילות?
בעסק שהייתה לו בעיה דומה, מנהלת המכירות, שעסקה בנוסף במעט שיווק, החליטה שנושא השיווק לא מדבר אל ליבה ולא רצתה לעסוק בו - ולמעשה, בגלל שמעולם לא גילתה בו עניין אמיתי, ההתעסקות עם השיווק גרמה לה לתחושה לא טובה לגבי עבודתה.
מצד שני, ברור שכמות המכירות בפועל לא הייתה פרופורציונאלית לפוטנציאל האמיתי של העסק אילו רק היה משווק את עצמו כהלכה. היה ברור שהדבר היחידי לעשות הוא לגרום לשיווק לעלות בן-לילה מאפס ל-100. וכך היה.
ההמלצה למנכ"ל הייתה לקחת ניהול שיווק חיצוני ולטפל במצב באופן מיידי, ולאחר מכן להקים מחלקת שיווק בנחת ובאופן מדורג. מרגע תחילת העבודה עם חברת השיווק החיצונית, שהיא חברת פרומו תדמית ושיווק, התרחשו והשתנו כל-כך הרבה דברים ששיתוף הפעולה לכשעצמו הוא נושא למאמר עצמאי אחר.
לפיכך, הנה מספר תוצאות שהתרחשו בפועל ומהוות קווים מנחים לפעולות שיווק בסיסיות. בשישה שבועות בלבד חברת השיווק החיצונית יצרה לעסק:
1. הגדרה מדויקת ויעילה של מטרותיו העסקיות, שמסייעת לקדם את הפעילות השיווקית.
2. אתר חדש ומושלם, כולל כתיבת כל הטקסטים מאפס, איתור תמונות מתאימות וכולי.
3. מצגות מודפסות שניתן להראות ללקוחות פוטנציאלים בפגישות אישיות.
4. פלאיירים חדשים, שחולקו בכל אזור המרכז בכמות של 10,000 יחידות מדי שבוע.
5. מאמרים באתרים מובילים באינטרנט.
6. לוגו חדש ומודרני, התואם את המטרות המעודכנות של העסק.
7. ניוזלטר שבועי חדש, שמטפל ביחסי הציבור של העסק.
8. קידום בגוגל (שלא בוצע קודם כמעט כלל).
9. יצירת עניין בעיתונות הרלוונטית.
בנוסף, מנהלת השיווק החיצונית משתתפת בישיבות ועוזרת להגדיר קמפיינים פנים-ארגוניים שונים כדי להשיג הסכמה של כל הנוגעים בדבר.
החל מתחילת הקמפיין השיווקי עלו הפניות למידע נוסף ובמקביל גם הסגירות. כעת, הקמפיין מתנהל בפחות שעות ומנהלת השיווק החיצונית מתמקדת בביסוס פעולות שיווק ליצירת מודל יציב ובהעלאת המודעות של הצוות לנהלים עסקיים נכונים, משום שנהלים אלה משפיעים ישירות על תדמית העסק ועל הפוטנציאל השיווקי שלו - אלה נחשבות גם פעולות שיווק.
המטרה העיקרית היא לבסס את האזור כך שניתן יהיה לקחת מנהלת שיווק במשרה חלקית, שתבצע פעולות פשוטות בתחילת הדרך ותקבל הדרכה ממנהלת השיווק החיצונית, עד לנקודה שתוכל לבצע את הרוב בכוחות עצמה ולנהל את האזור ביעילות.
אם נחזור לשאלה בכותרת המאמר - "האם ניתן לוותר על השיווק?" - אפשר לראות בבירור שהתשובה היא "לא" נחרץ. ולא רק זאת, אם אין מחלקת שיווק יעילה ונמרצת, מומלץ לקבל את השירות מספק חיצוני ולהתחיל לשווק במלוא המרץ. ההכנסות יטפלו בכל מצוקה תקציבית שאולי קיימת ברגעים אלה ממש.

תאריך:  12/07/2010   |   עודכן:  12/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול דישי
ספיח לקול - במסגרת המשך עלילותיו התיעודיות של האגס (התיעודי!) בארגז התפוחים העלילתיים
עו"ד אביגדור ליבוביץ
סוף-סוף אושרו ההנחות בהקצאת קרקע למגורים ביישובים בגליל ובצפון    להלן מספר הסברים על ההנחות שיינתנו לרוכשים
פרופ' שלמה נאה, פרופ' צבי זהר, פרופ' אלחנן ריינר
פסיקת בג"צ בנוגע לתמיכה בתלמידי הכוללים העלתה מחדש את אחת הסוגיות הקשות ביותר בישראל: קיומה של "חברת הלומדים", במסגרתה מרבית הגברים החרדים ממשיכים ללמוד לאורך חייהם הבוגרים בתמיכת המדינה ותוך הימנעות מעבודה ומשירות צבאי    פרופ' נאה, פרופ' זהר ופרופ' ריינר משוחחים על מקומם של לומדי התורה בעם היהודי לאורך הדורות, ועל מידת הרלוונטיות של הדגמים הקיימים בהיסטוריה היהודית לשסע הפוליטי כיום
נרי אבנרי
"אסור לוותר על נהר הירדן ובקעת הירדן כגבול הביטחון של ישראל", אמר האלוף (במיל.) עוזי דיין והוסיף: אלה היו גבולות הביטחון של ישראל בהסדר הקבע, בחזונו של יצחק רבין    הלכתי לארכיון...
ד"ר צ'לו רוזנברג
חברי מפלגת "העבודה", לא תוכלו לכפר על עוונותיכם כלפי אלה שאתם מתיימרים לייצג - העובדים והעמלים    חשבון-נפש למפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il