X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשיך לדבוק בתוכנית הבריאות הגרנדיוזית שלו. נשיא ארה''ב ברק אובמה [צילום: AP]
ירידת מדרגה לכלכלה האמריקנית?
אין לארצות הברית דרך לקצץ בבת אחת 44% מן ההוצאות שלה ומצד שני, אם היא לא תעמוד במחויבויות ירד דירוג האשראי שלה, מה שיוביל מן הסתם לירידת דירוגי האשראי של כל הבנקים והחברות האמריקניות הגדולות מפולת הכלכלה האמריקנית כבר בדרך?
טליה פישמן עורכת ומתרגמת ספרותית ומשפטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

האמריקנים ממתינים עכשיו בציפייה לתאריך היעד, 2 באוגוסט, כי לפי החישובים, מתישהו בין ה-2 ל-9 באוגוסט, ממשלת ארה"ב לא תוכל יותר לשלם את כל חובותיה. זאת אומרת, לא תוכל לעמוד בכל תשלומי הריבית על החובות, פלוס משכורות לכל עובדי הממשל במחלקות השונות פלוס קצבאות זקנה, קצבאות לגמלאי צבא וכולי. הרשימה ארוכה מאוד. לפי החישוב הזה, של המכון למדיניות על-מפלגתית ((Bipartisan Policy Centre), על הממשלה יהיה לקצץ כ-44% מן ההוצאות שלה כדי לעמוד בתשלומים.
אבל אל דאגה, זה לא יקרה. מה שיקרה הוא שיעלו את תקרת החוב. זאת אומרת שהרפובליקנים והדמוקרטים יסכימו להיכנס לחוב הרבה יותר גדול מזה שבו ארה"ב נתונה כרגע. אין לארצות הברית דרך לקצץ בבת אחת 44% מן ההוצאות שלה ומצד שני, אם היא לא תעמוד במחויבויות ירד דירוג האשראי שלה, מה שיוביל מן הסתם לירידת דירוגי האשראי של כל הבנקים והחברות האמריקניות הגדולות ולא ברור למה עוד. הורדת דירוג האשראי עשויה להוביל למפולת שטיבה וגודלה לא ברורים עדיין.
כרגע הרפובליקנים מנסים לנצל את הזמן הנותר כדי להוציא מהנשיא איזושהי פשרה, כתנאי להסכמה שלהם להעלאת תקרת החוב. הם רוצים שהוא יסכים איתם על מדיניות בנושא המיסים, ויסכים איתם על קיצוצים אמיתיים בתקציב. הנשיא מתנהג כאילו ההתדיינות עם הרפובליקנים היא "מתחתיו" איכשהו. בשלב מסוים הוא רמז שהוא מוכן לקיצוץ של שני מיליארד דולר, וזה כשהחוב הלאומי גדל ב-3.84 מיליארד דולר ליום. הוא גם מתעקש לא לגעת בתוכנית 'אובָּמָהקֵייר', התוכנית הגרנדיוזית שלו לכיסוי רפואי לכל, וזה למרות שהיא תעלה טריליון דולר, כלומר מיליון מיליוני דולרים במהלך השנים הקרובות.
תגידו שזה כי הוא בעד המסכנים והחלשים? אבל בעיית הבעיות עם הכלכלה האמריקנית כרגע היא שנוצרים הרבה פחות מדי מקומות עבודה. האחוז הרשמי של המובטלים מבין אלו שרוצים לעבוד עומד כרגע על 9.2, וזה נתון שאמריקנים רבים אינם סומכים עליו. יו"ר 'יוזמת צמיחה כלכלית' שבקרן האמריקנית החדשה (New America Foundation, גוף שלא למטרות רווח שמנוהל כרגע על-ידי סטיב קול, עורך לשעבר של הוושינגטון פוסט) טוען שהמספר הנכון עמד בתחילת יוני על 18.2% - כפול מן המספר הרשמי.
"אל תבדוק אם אני מרמה"
בדיונים האלו בין הרפובליקנים לבין הנשיא חשוב להזכיר את אריק קנטור, המנהיג הרב הרפובליקני בבית הנבחרים והיהודי הרפובליקני היחיד של הבית. הישיבה שנערכה ביום רביעי שעבר הסתיימה כשהנשיא קם ויצא אחרי שהוא קרא לעבר קנטור don’t call my bluff, שזה מושג שבא ממשחק הפוקר ומשמעותו היא 'אל תבדוק אם אני מרמה או לא'. הנשיא שלנו מאוד לא אוהב שמתווכחים איתו, וקנטור בדיוק אמר לו שבלי קיצוצים אמיתיים אי-אפשר יהיה לדבר על הסכם ארוך טווח ושהעלאת מיסים נוספת לא באה בחשבון עכשיו.
עוד אמר אובמה בדיון שהגיע זמן "לאכול את האפונה", כלומר, כמו שצריך להכריח ילדים קטנים לאכול את האפונה מהצלחת כי זה בריא להם, אני הנשיא אומר לכם שבריא לכם שאני אשית עליכם עוד מיסים.
האמריקנים נורא מנומסים אל הנשיא שלהם, ואפילו קנטור שתק בישיבה שמיד אחרי הישיבה הסוערת ההיא, אז אני מניחה שהם יגיעו לאיזושהי פשרה בקרוב: יעלו את תקרת החוב, יעלו גם מיסים. ואפילו לא צריך לדאוג בעניין האפונה יותר מדי, כי אלו מבין האמריקנים שאין להם מספיק בשביל לאכול - אחד מכל שבעה - מקבלים תלושי מזון (מספר מקבלי התלושים עומד כרגע על 40.8 מיליון).

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  22/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
הייתי ממקימי סניף "רמי לוי" בנתניה, אחרי חודשיים וחצי התפטרתי בזעם    אחת הסיבות להתפטרותי: מערכת שלא ממש תפקדה    אשליות מוכרים בזול
צבי כסה
חניכי תורת ז'בוטינסקי שהגיעו לשלטון מפחדים מכנופייה לא דמוקרטית, בולשביקית במקורה, בורחים מלהצביע נגד חוקים אנטי-דמוקרטיים, שמרחיקים את יהודי התפוצות ממדינת ישראל. כאן, בארץ-אהבתם, כנופיית פטריוטים משבשת דמוקרטיה ומאיימת על בית המשפט העליון
רן מלמד
האומנם אי-אפשר לדרוש מהרופאים הבכירים להיות שותפים מלאים לשביתה? אי-אפשר לגרום לכך שגם הלקוחות העשירים שלהם יצטרפו למאבק, בהבנה שכל עוד לאוכלוסייה המוחלשת אין נגישות מלאה לשירותים רפואיים ראויים - גם להם לא יהיה?
איתמר לוין
ביום ה-22 של עדותו, אהוד אולמרט איבד מספר פעמים את שליטתו העצמית, כאשר דפק על השולחן, צעק, העליב את התובע, השתלח בעדים וכינה אחד מהם "שרץ". בעוד תשובותיו נותרו רהוטות וארוכות, נראה שההתפרצויות חושפות את הלחץ הגובר בו הוא נתון
עמי דור-און
הנשיא שמעון פרס, אחד ה"אבות המייסדים" של הכור בדימונה, אישר
לכאורה את הפרטים הסודיים המופיעים בביוגרפיה על אודות ארנון מילצ'ן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il