X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נהג האוטובוס מעלה עשרות נוסעים בכל כיוון נסיעה בתוך כל זאת, גובה הנהג כסף מהנוסעים, מעביר כרטיסיות במחשבים שאוהבים לתעתע... ועוד לא דיברנו על תפקידו "הזוטר" לנהוג באוטובוס בסבך התנועה הסואנת והמסוכנת
▪  ▪  ▪
כמה טורים ביום? [צילום: פלאש 90]

נהגי האוטובוסים בישראל משתכרים בערך כמו קופאיות בסופר (בלי להעליבן חו"ח), ויחי ההבדל הקטן. נהג אוטובוס העובר הכשרה מעט נמוכה מטייס קרב בחיל האוויר ומגיע לעסוק בתחום כל כך חיוני למשק – חוטף כזו שטוזה בפרצוף מהתחום אליו הצטרף ככוח עבודה – שאם לא הייתם מזכירים לי שאני חי במדינת ישראל הייתי מאמין שכל העניין הוא סיפור בדים אחד גדול.
מה ההבדל? רוצים לדעת מה זה לעבוד כנהג אוטובוס בתחבורה הציבורית במדינת ישראל?
נהג אוטובוס קם בארבע וחצי לפנות בוקר, ויוצא לעבודתו המתחילה אי-שם בין חמש לשבע. האם זו השכמה למשמרת בוקר בלבד? הצחקתם את סידור העבודה. הטורים (קו נסיעה לכיוון אחד נקרא "טור") מתחילים אומנם אי-שם לפני עלות השחר, אבל כמו כל מלחמה – אף אחד לא יודע איך ייגמר היום הזה. סידור העבודה היכול לסבול הכל "מספר" לנהג שפה ושם יש לו הפסקות (כדי להתאושש בין לבין) אולם זה לא מונע מגומי העבודה להימתח לפעמים עד אחת אחרי חצות.
מה נשאר מנהג כזה אחרי יום עבודה, לקראת יום חדש?
נהג רשאי לעבוד על-פי חוק רק 12 שעות? מעניין את מי זה מעניין?... את הנהג הנתון בלחץ כלכלת ביתו או את הנהלת החברה שאין לה מספיק נהגים לאייש את כל טורי הנסיעות? למה אין מספיק נהגי אוטובוסים? על כך בהמשך. בינתיים נתבונן בנהג הקורס תחת העול הפיזי שמחסל כל תבנית אנושית חזקה ככל שתהיה, ועל התוצאות הטרגיות הנובעות מכך... מוטב לא לדבר בעת הזו.
נחזור ל"שגרת" עבודתו של נהג התחבורה הציבורית. את הקווים משרטט משרד התחבורה, ואם אתן לכם שתי דוגמאות קוטביות (שיכון וותיקים בנתניה והעיר בני-ברק...) אל תתעלפו לקריאת התיאורים. בשכונת וותיקים בנתניה ישנם קווים העוברים ברחובות כל כך צרים (כאילו נסענו בעזה) שלא פעם נתקע שם אוטובוס אחרי ששום תמרון של נהגו לא הוציא אותו מההפרעה לתנועה שגרמו דיירי הבתים בחניותיהם חסרות האחריות. בבני-ברק החגיגה בעיצומה. ילדים ומבוגרים, תינוקות על עגלותיהן עם אימא או אח/ות מובילות... וכולם חוצים מפה לשם ובאלכסון... כאילו אין תקנות תעבורה בישראל. בתוך האנדרלמוסיה הזו מרשים לעצמם הנהגים בבני-ברק לחנות באמצע נתיב יחיד וצר... ושלא תדעו מהצרות שעוברות על נהג האוטובוס.
נהג האוטובוס מעלה עשרות נוסעים בכל כיוון נסיעה, ואם ישנו שלט שמספר מקומות העמידה מוגבל ל-10... הצחקתם את המציאות... בתוך כל זאת, גובה הנהג כסף מהנוסעים, מעביר כרטיסיות במחשבים שאוהבים לתעתע... ועוד לא דיברנו על תפקידו "הזוטר" לנהוג באוטובוס בסבך התנועה הסואנת והמסוכנת.
על כל אלה... נהג האוטובוס בישראל משתכר כ-30.58 שקל לשעה (פחות או יותר – וההבדל בין החברות ממש לא מפיל את אמות הסיפים). בחישוב גס אפשר לחשב שבסוף החודש (הכל אם שרד הנהג פיזית או נפשית...) הוא מביא לאשתו והילדים סכום צנוע שכמעט כל פקידה מתחילה לא הייתה מתחילה לעבוד במשכורת כזו.
אז איפה הקטש?
משרד התחבורה. זה המשרד שכבר הכרזתי עליו כאחד המושחתים בישראל עם נתוני עליבות של כל השיאים השליליים בעולם – הוא זה שקובע כמה תגבנה החברות מהנוסעים, ובגרף ליניארי מושלך הכל לעבר משכורתו המגוחכת של נהג האוטובוס. מדינת ישראל (שם כולל לממסד שלנו) מפנה עורף לאחד המקצועות המאוד חיוניים במשק – והבומרנג חוזר אלינו "במלוא תפארתו".
אז למה לא מגייסים עוד נהגים?...
אם טרם הבנתם, אז הביטו על השלטים הגדולים על האוטובוסים הקוראים לנהגי אוטובוס לבוא ולעבוד... עבודה בטוחה... קריירה... והם לא באים. לא רק שאינם באים, אלא רבים מהם באים, נפגעים, ובורחים לעבודות אחרות.
על כל האחריות הזו.
על כל הקושי הזה.
על כל המורכבות של העבודה הזו.
על כל המקצוענות הנדרשת... 30.58 שקל לשעה?!...
נו באמת.
למישהו זה איכפת?
כנראה שלא. עד שעבדכם הנאמן לא החליט כי שליחותו הבאה היא לשבת ולהוביל נוסעים כשהוא מתיישב מאחורי ההגה של אוטובוס. אף אחד לא ניפנף בדגל שחור על המצב הבלתי אפשרי הזה בו נתונה התחבורה הציבורית בכלל, והנהגים בפרט. לא אלה ולא אלה... ואפילו לא הנוסעים... אף אחד לא מבסוט. אז תגידו לי אתם: "אין מישהו שמוכן להרים את הכפפה"?

תאריך:  19/08/2014   |   עודכן:  19/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
30.58 שקל לשעה לנהג אוטובוס
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
עבדות מודרנית
אהרון שחר  |  19/08/14 12:05
2
תגיד תודה שאתה לא באגד
הכל יחסי  |  19/08/14 15:08
3
תודה על הכתבה .כל כך נכון.
נהג  |  19/08/14 21:13
4
תחבורה בישראל כלכלה גלובלית וה
אופיר  |  20/08/14 16:56
5
כמה שאתה צודק
דורון נהג באגד  |  20/08/14 18:57
6
שכר עבודה
ד12וד  |  20/08/14 20:50
7
מצב הנהגים בישראל
dniel  |  20/08/14 23:04
8
ניסוח סקסיסטי מקומם
אורן כחלון  |  21/08/14 12:30
9
30.58 שקל לשעה לנהג אוטובוס
קופרמן יצחק  |  21/08/14 13:29
10
אהבה
חזיק  |  22/08/14 06:31
11
אבל סקס לא חסר ;) ל"ת
אגד...  |  22/08/14 09:27
12
נשלח לחכי"ם ויימסר לנהגים
נסים גבאי  |  22/08/14 11:04
13
לצערינו זו תופעה בהרבה מגזרים
יעקב משם  |  24/08/14 14:02
14
השכר בחברות אגד ודן מתחיל ב38
משה נשר  |  14/09/14 23:44
 
- נכון לעכשיו 34 לא כולל דוחות  ל"ת
נהג דן  |  29/11/14 20:36
 
- השכר באדר הוא 32 שקל ולא 38 ל"ת
ענבר2602  |  12/07/15 13:24
 
- אדר = אגד  ל"ת
ענבר2602  |  12/07/15 15:15
15
משכורת פחות מפקידה מתחילה.
דב בינדר  |  29/11/14 13:16
16
ומה עם הדוחות ההזויים?
נהג שמממן את דן.   |  30/11/14 14:35
17
שעות העבודה
כהן עינבל  |  11/07/15 19:29
18
נהג אוטובוס
דוידזון יהודה  |  11/07/15 21:24
19
פראיירים לא מתים
משה לאז  |  12/07/15 22:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
במחטף של משרד בתחבורה הועתקו בהפתעה ארבעה קווים מרכזיים מהשוק העירוני בפתח תקוה. למאות הנוסעים לא נמסרה הודעה מראש, לא נתלו מודעות על השינוי ולא היה איש כדי לסייע. כתב News1 עידן יוסף הגיע לפנות בוקר ובמשך שעות עקב אחרי מה שהתרחש בבוקר יום ראשון
עידן יוסף
החלטה מוזרה של משרד התחבורה תסמיך לראשונה נהגי תחבורה ציבורית לתפקיד אבטחתי    יוכלו לערוך חיפוש על כל נוסע שנראה להם חשוד
עידן יוסף
מצרים מציעה: שיחות על הסכם ארוך טווח בעוד חודש    הפלשתינים מעריכים שאי-אפשר להגיע להסכם    האו"ם: יידרשו חודשים להכשיר מתקני האו"ם שניזוקו בהפגזות
עידן יוסף
החברה טוענת לריבוי המקרים של אי-תשלום עבור נסיעה אך אין ברשותה תימוכין לטענה    הודיעה על הגברת האכיפה ברציפים וברכבות
עידן יוסף
הדבר יאפשר הוספה של נסיעות בקווים הצפופים    תחילת ההצטיידות תחל בשבוע הבא ותימשך כמה חודשים    משרד התחבורה פועל למתן עדיפות ברמזורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il