X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רוב הקוראים כתבה זו הינם ספורטאים חובבים ולפיכך עצימות האימונים פחותה לכן, כמות המזון הנאכלת צריכה להיות מותאמת באופן אישי לשעות האימון שלאחר הארוחה, גיל המתאמן (ילד/נער/בוגר), משקל וכו'
▪  ▪  ▪
ספורטאים חובבים [צילום: סקימולטור]

ספורט חורף משלב בתוכו שני גורמים הדורשים התייחסות תזונתית מיוחדת - הראשונה, כמו בכל ספורט, כמות אנרגיה ורכיבי תזונה המתאימים להביא את המתאמן בשיאו הגופני לפעילות, והשנייה - מכיוון שהפעילות מתקיימת בתנאי קור הדרישה האנרגטית עולה ויש לכלול בתזונה כמות אנרגיה נוספת לחימום הגוף.
בכתבה הבאה אביא את הנקודות החשובות ל"מה ומתי" כדאי לאכול כל אחד מסוגי המזונות. שאלת הכמות נשארת פתוחה בהתאם לעצימות הפעילות הנעשית. רוב המלצות הספורט נבנו סביב ספורטאים המגיעים למאמצים גופניים גבוהים וממושכים ועל-מנת לטייב את הישגיהם עליהם להקפיד על תזמון וכמות נכונה של פחמימות וחלבונים בעיקר. רוב הקוראים כתבה זו הינם ספורטאים חובבים ולפיכך עצימות האימונים פחותה. לכן, כמות המזון הנאכלת צריכה להיות מותאמת באופן אישי לשעות האימון שלאחר הארוחה, גיל המתאמן (ילד/נער/בוגר), משקל וכו'.
המלצות לסדר יום הכולל בתוכו אימון סקי בבוקר ואחר-הצהריים:
ארוחת הבוקר כדאי שתיאכל עד שעה לפני הפעילות וחשוב שתכלול שתייה חמה ופחמימות מורכבות בעיקר כגון: לחמים מדגנים מלאים, דייסת קוואקר, גרנולה, דגני בוקר, פירות טריים ו/או פירות יבשים- הפחמימות המורכבות יתפרקו במהלך השעות של הפעילות ויספקו אנרגיה זמינה למשך השעות שאחרי.
אם לא נבחרו פירות בין המרכיבים, כדאי להוסיף גם מעט דבש/סילאן/ריבה על-מנת לתת אנרגיה זמינה מיד לתחילת הפעילות.
בנוסף לאלה, ניתן להוסיף מעט חלבונים (יוגורט, גבינה, חלב, ביצה) וירקות אך לא להגזים בכמות החלבונים מכיוון שאלה קשים יותר לעיכול וידרשו אנרגיה החשובה לחימום ולפעילות הגופנית.
ילד, נער ובוגר רזה, רצוי שיוסיפו בשעות הסקי (אם זה נעשה מעבר לשעה וחצי) משקה או ג'ל או חטיף אנרגיה על-מנת להוסיף אנרגיה זמינה.
ארוחת הצהריים, הנאכלת לאחר הפעילות (רצוי במהלך השעה אחריה), חשוב שתכלול פחמימות (דגנים, תפו"א, בטטה, פסטה...) על-מנת לבנות חזרה את מאגרי הגליקוגן בשריר שיספקו אנרגיה זמינה לפעילות בפעם הבאה; חלבונים על-מנת לבנות מסת שריר (אם נכונה לכם יציאה נוספת לסקי אחר-הצהריים, מומלץ שהמנה החלבונית תהיה דג או עוף ובכמות לא גדולה על-מנת שיתעכלו מהר ולא יכבידו על פעילות ההמשך); מעט שומן וירק חם- על-מנת לחמם את הגוף וכמובן שתייה חמה, מרק וכד'.
במידה ויוצאים לפעילות נוספת אחר-הצהריים, רצוי לתגבר בפחמימות חצי שעה לפני הפעילות כגון: לחם עם ריבה/דבש, חטיף אנרגיה, פירות, גרנולה, דגני בוקר וכו' ובנוסף שתייה חמה.
ארוחת הערב, תהיה דומה בהרכבה לארוחת הצהריים ובה ניתן לאכול חלבונים בכמות גדולה יותר וכן ניתן לכלול קטניות ו/או בשר שקשים יותר לעיכול אך עד הפעילות למחרת, יתעכלו בודאות.
חשוב להקפיד על מספיק נוזלים שהרי כשקר פחות מרגישים צמא אך הפעילות הגופנית גורמת להזעה ואובדן נוזלים כמו כל פעילות אחרת... המבחן לכמות מספקת הינו צבע השתן שאמור להיות שקוף- צהבהב בהיר.

הכותבת היא מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, בי"ח בילינסון.
תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה קליין
שנה ארוכה ומפרכת תעבור על רבני חבר העמים הבריטי עד שאחד מהם, או אולי מישהו מבחוץ, ייבחר לתפקיד היוקרתי של הרב הראשי. למרות השמועות, זה לא יהיה הרב מצגר
ראובן לייב
שנת 2012 נפתחת בעיר הדרומית ברגל שמאל, אם לא בפרפורי גסיסה. בצפי שלה אין כדי לבשר טובות. היא ריקנית, נעדרת אטרקציות חדשות, מוזנחת ויקרה להחריד. אפילו בעונה המתה שלה מצליחות טאבה, עקבה ושארם, שמעבר לגבול, לנשוף חזק בעורפה
אורי שטרוזמן
בחינה משפטית טהורה של סוגיית המאחזים ביהודה ושומרון מעלה מסקנה ברורה: אין כל הצדקה להריסת הבתים, גם אם נבנו שלא כחוק. להפך - על היועץ המשפטי לממשלה לחייב את הממשלה לתת תוקף משפטי לכל המאחזים שהוקמו ברשות ובסמכות, כפי שקובע ברורות דוח טליה ששון
איתמר לוין
השופט יוסף אלרון מנהל בצורה מרשימה דיונים בתיקי רצח, תוך הקפדה על קוצו של יו"ד בנהלים, יעילות רבה ובעיקר - רוגע שאינו פוגע בשליטתו בנעשה באולם. לשיאו הוא מגיע בניהול דיון הוכחות רווי יצרים והתנגשויות בין התובעת לסניגור
צביקה קליין
סין הודיעה לראשונה על הקמת בסיס צבאי שלה מעבר לים, באיי סיישל. תגובות בינלאומיות נסערות, וגם מחלוקת פנימית, גרמו לה לחזור צעד אחד לאחור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il