משמעות המושג יח"צ נגזרת מהפעולה של הבאת מעשים טובים לידיעת הציבור, תוך חשיפת פעולות ומעשים בעלי ערך ותוכן חיובי בשלל סוגי המדיה. מטרתה הוא להביא את הלקוח לחשיפה מרבית בקהל היעד שלו וליצור סביבו הסכמה חיובית ורצון לקבל אותו, לרכוש את מוצריו וכדומה.
אולם, כאן בדיוק עולה אחת השאלות המורכבות ביותר בעולם התקשורת הנוכחי: היכן הכי כדאי לפרסם? המדיה כיום מכילה בתוכה את העיתונות הכתובה, הרדיו והטלוויזיה, אך גם את האינטרנט, מנועי החיפוש ורשתות חברתיות.
אין חדש באמירה כי עולם התקשורת הפך דינמי ותחרותי מאי-פעם. בעוד העיתונות הכתובה עושה כמיטב יכולתה להתחדש ולהיות עדכנית, התחרות עם האינטרנט, שמתעדכן ומשתנה און-ליין בכל שעות היום, היא כמעט בלתי אפשרית.
ניתן לפיכך להגיע למסקנה, שנדמה שהיא מתבקשת, לפיה כיום רצוי לבסס את כל קווי התקשורת באינטרנט, מתוך התפיסה שזהו מוקד המידע המרכזי והעיקרי, כיום ובעתיד. אך למעשה לא כך הדבר בהכרח. ניתן לנצל בצורה טובה, הן את אמצעי התקשורת ברשת והן את העיתונות הכתובה, כפי שאנסה להדגים כאן.