X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיום, בעידן התקשורת המשתנה, אנו נתקלים מדי יום בלקוחות השואלים אותנו היכן הכי כדאי להם לפרסם - במדיה הקלאסית, המודפסת או המשודרת או דווקא במדיה החדשה ברשת? בדיוק לשם כך, מרוכזים כאן היתרונות של המדיה הישנה אל מול החדשה
▪  ▪  ▪
אין מדיה רלבנטית [צילום: פלאש 90]

משמעות המושג יח"צ נגזרת מהפעולה של הבאת מעשים טובים לידיעת הציבור, תוך חשיפת פעולות ומעשים בעלי ערך ותוכן חיובי בשלל סוגי המדיה. מטרתה הוא להביא את הלקוח לחשיפה מרבית בקהל היעד שלו וליצור סביבו הסכמה חיובית ורצון לקבל אותו, לרכוש את מוצריו וכדומה.
אולם, כאן בדיוק עולה אחת השאלות המורכבות ביותר בעולם התקשורת הנוכחי: היכן הכי כדאי לפרסם? המדיה כיום מכילה בתוכה את העיתונות הכתובה, הרדיו והטלוויזיה, אך גם את האינטרנט, מנועי החיפוש ורשתות חברתיות.
אין חדש באמירה כי עולם התקשורת הפך דינמי ותחרותי מאי-פעם. בעוד העיתונות הכתובה עושה כמיטב יכולתה להתחדש ולהיות עדכנית, התחרות עם האינטרנט, שמתעדכן ומשתנה און-ליין בכל שעות היום, היא כמעט בלתי אפשרית.
ניתן לפיכך להגיע למסקנה, שנדמה שהיא מתבקשת, לפיה כיום רצוי לבסס את כל קווי התקשורת באינטרנט, מתוך התפיסה שזהו מוקד המידע המרכזי והעיקרי, כיום ובעתיד. אך למעשה לא כך הדבר בהכרח. ניתן לנצל בצורה טובה, הן את אמצעי התקשורת ברשת והן את העיתונות הכתובה, כפי שאנסה להדגים כאן.

היתרונות של העיתונות הכתובה

  • העיתונות הכתובה ("פרינט") ביססה את עצמה מזה כמה עשורים כאחד האלמנטים המרכזיים ביותר בעולם התקשורת: "אם אתה שם - אתה חשוב, אתה קיים". רבים מהאנשים רואים עדיין חשיבות ואמינות גדולה ורבה יותר לכתבה שתופיע בעיתונות הכתובה ובהרגשה כי החשיפה משמעותית יותר ופונה לקהל הרחב ביותר;
  • הפנייה בעיתונות הכתובה הינה בדרך-כלל לקהל בוגר ומחושב יותר, שלרוב גם אם נחשף לאינטרנט, יעדיף את העיתונות הכתובה;
  • גופי תקשורת רבים מסתמכים על ידיעות מהעיתון ונותנים להם עדיפות כברות סמכא, יותר מאשר לידיעות שהתפרסמו ברשת.

יתרונות האינטרנט

  • מיידיות ורלוונטיות אינסופית: ניתן לפרסם כל דבר, בכל זמן ובאופן מיידי. המידע הנחשף באינטרנט נשמר לתמיד. בכתיבת שם העסק, המוצר או החברה במנועי החיפוש, ניתן יהיה לאתר כתבות שפורסמו בעבר וכך למעשה האינטרנט הופך את כתבות הפרסום והיח"צ לרלוונטיות ומשפיעות כל הזמן. כמו-כן, האינטרנט היא רשת תקשורת בינלאומית, אשר בכוחה להגיע לקהלים שונים ברחבי העולם;
  • שימוש באינטרנט לטקטיקות יח"צ: בניית אתרים, פורומים ובלוגים לצרכים פרסומיים, הסברתיים ולקידומי מכירות של מוצרים. פרסום מאמרים מקצועיים במטרה לשתף בידע ובמקצועיות ולשווק את החברה, מוצר, אדם;
  • קהל היעד הינו קהל טכנולוגי: טווח גילאים צעיר בדרך-כלל או קהל המורכב מאנשי תקשורת ומחשבים, מתעדכנים כל הזמן ובצורה שוטפת ונחשפים לכמות עצומה של ידע ועידכונים.
למעשה, כפי שניתן לראות מהאמור לעיל, בעשיית יח"צ אין מדיה רלוונטית יותר או פחות. יש להשכיל ולנצל את השתיים בצורה נכונה. בבדיקת חשיפה לתכנים פרסומיים ושיווקיים, יש להשכיל ולנצל את שתי המדיות בצורה נכונה ואין להספיד אף אחת מהן טרם זמנה. יש לבנות קווי תקשורת טובים ומבוססים בכל אחת מהמדיות ולהפעיל אותן בהתאם לפרסום הרלוונטי ולאפקט אותו אנו רוצים ליצור. היעילות תלויה בקהל היעד המתאים. במהלך עבודתי במשך השנים מול לקוחות ומול המדיה, הגעתי למסקנה אחת - אין מדיה רלוונטית. כל מדיה היא נכונה ורלוונטית, כאשר היא ממוקדת עבור קהל המטרה של הלקוח.

הכותבת היא מנכ"לית ומייסדת חברת יחסי ציבור לוטן תדמיות
תאריך:  13/05/2013   |   עודכן:  13/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בניית אתרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחסי ציבור - אינטרנט או עיתונות כתובה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
אם אתם צופים באח הגדול, זה תקין לחלוטין ואל תתנו לאחרים לומר לכם אחרת. אני, ובעיקר זוגתי, צופי בתוכנית ואין כמו כמעט 4 חודשי שקט
עמוס עמירן
כאשר נתבשרנו שיהיה עלינו לשלם ארנונה שנתית על הנכס הנדלנ"י הידוע בשם חלקת הקבר של הורינו, תגובתי הראשונה הייתה תגובה של צחוק - לא יכול להיות שבאמת מתכוונים לזה. אני חושב שאפילו מיותר להבהיר למה זה מצחיק או עצוב או הזוי
מחלקת מסים, סומך חייקין KPMG
תיקון 75 קובע כי מדרגות מס הרכישה שנקבעו בחוק מיסוי מקרקעין (הגדלת ההיצע של דירות מגורים - הוראת שעה), התשע"א-2011 תמשכנה לחול עד ליום 31 בדצמבר 2014
עברי ורבין
לכאורה יש שיטענו כי ממילא מרבית הקודים האתיים דומים זה לזה וכוללים ערכים כגון שקיפות, הוגנות וכד ולכן לשם מה הטרחה הגדולה. אולם כמו במקרים רבים הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה וכמי שסייע לארגונים רבים לגבש קוד אתי אני יכול להעיד שיש הבדל תהומי בין גופים
עו"ד אריאל דרור
בית המשפט קבע כי לא מתקיימות נסיבות חריגות, המצדיקות עילה לחריגה מעיקרון החלוקה השווה, כאמור בסעיף 8 לחוק יחסי ממון. ביהמ"ש בחן את העילות שהעלתה הנתבעת, ודחה אותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il