רק לפני כמה ימים הגיש פרופ' ראובן גרונאו את הדוח שהכינה הוועדה בראשותו, ומאז זכה למטר קיתונות של גינוי - בעיקר מצד הנפגעת העיקרית - חברת בזק. עכשיו הוא חוגג יום הולדת. בן 71. לא צעיר. היום יש לי יומולדת, הוא מכריז בפתח דבריו בכינוס המי"ל, וזוכה לתשואות הקהל.
מזל טוב אחריו יעלה לדבר מנכ"ל בזק. אבי גבאי יברך את גרונאו במזל טוב, ויוסיף בעקיצה, שזה הדבר הטוב היחיד שיהיה לו לומר על גרונאו בכל ההרצאה. הרצאה אמרנו? ההגדרה נאום לוחמני תתאים יותר. עד כדי כך חדור רוח קרב, שאפילו במצגת שהציג נראתה דמות קופִּי-גרונאו, וגבאי מיהר להסביר - למי שלא מזהה: האיש שבתמונה זה לנין...
הפרופסור הזקן למוד מאבקים. הוא אפילו מקדים רפואה למכה, או ליתר דיוק למכות שיבואו מצדם של הנואמים אחריו. על משקל המליצה "יהללך זר, ולא - פיך", ציין כי בכוונתו להחמיא לעצמו, וקבע כי יהיה זה מוגזם לומר שמדובר במהפכה, אך מדובר בדוח הטוב ביותר מאז חקיקת חוק התקשורת ב-94'.
צילום משותף הוא תקף בעיקר את בזק על היעדר השקעות בתשתית. לדברי גרונאו, צריך להפריד את הולכת התקשורת למקטעים: "אני חושב שצריך כמו בצרפת לפתוח לתחרות את המייל האחרון. יש הרבה חברות שמעוניינות להשקיע בזה, ואז לא תהיה לבזק ברירה, והיא תשקיע בסיב אופטי שיגיע עד למדרכה ברחוב ולא רק בין מרכזות בזק". עוד אמר שאם היה מקבל את המלצות החברות הסלולריות להוריד את הפיקוח על השוק הסלולרי, היינו חוזרים לשנת 1994 מבחינת רמת התשתיות.
הוא ואבי גבאי מבזק, הצטלמו בצילום משותף, מה שלא מנע מגבאי לומר ש"במקום להבין את הדברים עד הסוף, מנסים לפעול בכפייה... כיצד אפשרי שוועדת גרונאו, שמצהירה שיש בעיה במחירי ערוצי הטלוויזיה, בסוף עוסקת בבזק. בשוק הישראלי, יש חברות נוספות שמחזיקות נתח גדול מאוד מהשוק, כמו מיקרוסופט, גוגל, קוטג' תנובה, והוט, ועדיין בזק היא החברה היחידה שנמצאת תחת פיקוח", התרעם גבאי.
אגב, למי שאינו יודע - גרונאו גר בירושלים. ברחוב כרמיה. מספר 7. הבית שליד השכן המפורסם...
אפשר לעשות כסף מאינטרנט? בכינוס המי"ל היה גם חבר-דיון שהתייחס קשר שבין טלוויזיה, אינטרנט וסלולר. מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10, אמר שם שהמדיה עדיין לא פיתחה מודלים כלכליים טובים מספיק כדי לאפשר עשיית כסף מהאינטרנט. "אפשרות המדידה של האינטרנט מכשילה אותו. אנחנו מחכים להתעוררות של האינטרנט כבר שמונה שנים. זה יקרה מתי שהוא. לא ברור איך ועל-חשבון מה".
אילן ישועה מנכ"ל וואלה הגיב לדבריו של פרידמן: "לא ברור מדוע אנשים מספידים את האינטרנט. הטלוויזיה היא סוג של פרזיט על האינטרנט. הבזבוז בקמפיינים פרסומיים בטלוויזיה הוא אדיר, בסביבות 70%. אני צופה שמעבר כספי מפרסמים מהטלוויזיה לאינטרנט יהפוך למגמה חזקה. זה נכון, שהעדר המדידה האחידה בכל אתרי האינטרנט, בדומה למדידת הרייטינג בטלוויזיה, הוא אחד החסמים המרכזיים באינטרנט, ויש למצוא לזה פתרון", דברי ישועה.
בתוך כך סיפר אודי מרון, מנכ"ל ענני תקשורת, על שיתוף פעולה המתרקם בימים אלו בין נענע10 לאתר MTV.