X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרדי מלק, שהיה סגן ראש העירייה וממלא מקומו, קיבל 150,000 שקל מקבלן כוח אדם תמורת קידום ענייניו בעירייה הקבלן שיחד גם את מזכיר העירייה, שמשפטו מתנהל בנפרד
▪  ▪  ▪
עיריית נשר. שוחד בתשלומים חודשיים

פרדי מלק, שהיה סגנו וממלא מקומו של ראש עיריית נשר במשך כשני עשורים, קיבל שוחד של 150,000 שקל מקבלן כוח האדם עמאד פלאח. הלה הוא ידיד ותיק של מלק, אשר בתמורה סייע לו לזכות במכרזים של העירייה - קובעת (יום ג', 12.4.16) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, דיאנה סלע.
סלע אומרת, כי מלק החל לקבל את השוחד עוד בשנת 1998, אם כי כתב האישום נגדו מתייחס רק לעבירות מאז 2006. באותה שנה סייע מלק לפלאח ולחברת נ.ד.ד שבשליטתו לזכות במכרז לאספקת שירותי כוח אדם לעיריית נשר, ובארבע השנים הבאות שילם לו פלאח 150,000 שקל בתשלומים חודשיים, שהגיעו עד כדי 5,000 שקל. בתמורה, הדף מלק טענות של בכירי העירייה ועובדיה נגד חברת נ.ד.ד, ואף אישר לה מדי פעם לספק לעירייה יותר עובדים ובכך להגדיל את הכנסותיה.
עוד נקבע, כי פלאח שיחד גם את מי שהיה מזכיר העירייה, יוחאי וינשטיין, לו נתן 28,000 שקל בשני תשלומים, ועוד 1,000 שקל לחודש בשנים 2010-2006. וינשטיין ומלק דרשו בשנת 2009 ממבקר העירייה, גלעד הישג, לחזור בו מהמלצתו להפסיק את ההתקשרות עם נ.ד.ד, ומשזה סירב - פעל וינשטיין להאריך את ההתקשרות עם החברה עד 2010.
כאשר פורסם המכרז לפי דרישתו של הישג, הורה וינשטיין להכניס בו שינויים כדי שפלאח יוכל לזכות בו, ובמקביל הנחו וינשטיין ומלק את פלאח להתמודד באמצעות חברה אחרת - כפי שעשה. וינשטיין ומלק ניסו להביא לזכייתו של פלאח למרות הפגמים שהתגלו בהצעתו, אך מזימתם סוכלה עם פתיחת חקירת המשטרה.
וינשטיין, שהמשפט נגדו מתנהל בנפרד, העיד נגד מלק וסלע קיבלה בעיקרון את עדותו. פלאח ניסה להתחמק מלהעיד, אולץ להגיע בצו הבאה וסלע קבעה שעדותו הייתה שקרית. היא העדיפה את עדותו במשטרה, בה הודה במתן השוחד תוך שהוא מקווה להפוך לעד מדינה. על עדותו של מלק אומרת סלע, כי היא הייתה חמקמקה והפכפכה, תוך ניסיון כושל להתמודד עם העדויות המרשיעות ששמע קודם לכן. היא גם דחתה את הטענות כאילו הודאותיו של פלאח הוצאו ממנו באמצעים פסולים.
"פלאח שילם את הכספים לנאשם במזומן - מיד לאחר ההעברה הכספית של הסכומים שהגיעו לחשבונה של נדד מהעירייה, בטרם שולם שכרם של הפועלים - לפעמים במשרדו של הנאשם מתחת לשולחן, לעתים במקומות אחרים, במסעדה, בשירותים, באירוע חברתי; הנאשם היה סופר את הכסף, ואם לא שולמו הכספים בזמן, היה הנאשם מטיל סנקציות על פלאח", אומרת סלע.
מלק הורשע גם בכך שדרש מעובדי עירייה לבצע עבודות פרטיות בביתו ובבית אמו, כאשר גם בהקשר זה אומרת סלע שעדותו הייתה שקרית. עוד נקבע, כי מלק נהג לאכול ללא תשלום במסעדת תל חנן. סלע דחתה את כל טענותיו נגד אופן ניהול החקירה, ובפרט קבעה שלא הייתה כל מגמתיות בה ושלא היה כל קשר בין המשטרה לבין האופוזיציה בעירייה.
סלע הרשיעה את מלק בשתי עבירות של קבלת שוחד, בשידול למתן שוחד ובמרמה והפרת אמונים. היא מסיימת באומרה, שניתן לומר על מלק את שאמר בית המשפט העליון על שלמה בנזרי: הוא מאותם אנשים אשר "לא רק שאין הם כובשים את יצרם, אלא רואים בתפקידם קרדום לחפור בו למען רווחתם האישית וקידום עניינים שבינם לבין תפקידם הציבורי אין ולא כלום".

תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר בעיריית נשר הורשע בשוחד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
והשוחד שקיבל מקבלנים לא נבדק? ל"ת
חניתה  |  12/04/16 21:14
2
מה יהיה
שוטר  |  13/04/16 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
אבידן בסטקר, שהיה חשב שכר בעירייה, מואשם שגנב ממנה כספים בצורה שיטתית, תוך זיוף תשלומים לעובדים לשעבר והעברתם לחשבונות הבנק שלו
יצחק דנון
העיתון תובע 5 מיליון שקל ששילם כאגרות והיטלים על החניון המתוכנן בבניין המשרדים והמסחר שיקום על המגרש שלו
יצחק דנון
מבקשת לבטל חיוב רטרואקטיבי של 15 מיליון שקל בגין מפעלה בעיר, שהוציאה לה העירייה לתשלום ארנונה לשנים 2015-2012
יצחק דנון
העירייה מבקשת לקבוע שהרציפים בתחנת הרכבת מודיעין מרכז חייבים בארנונה - בניגוד להחלטת ועדת הערר לפטור אותם מתשלום
איציק וולף
ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, הוא הבכיר בעירייה החשוד בעבירות שוחד ובעבירות שחיתות נוספות    מלכה: כופר בכל החשדות, חורשי מזימות רוצים להדיח אותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il