שלום בן-משה, ראש עיריית ראש העין: "המטרו חייב להגיע לתוך ראש העין. אנחנו מנותקים. אם הרעיון לחבר אותנו למטרופלין, אז התוכנית הנוכחית, רק מנתקת אותנו". גם ראש עיריית הוד השרון וראש עיריית רעננה טענו שלא נעשה מספיק לשמיעת טענות הרשויות, והתוואי הנוכחי טעון תכנון מחדש שיתחשב בצורכי הרשויות.
ברקע התנגדותה של עיריית כפר סבא לבניית הדפו (חניית המטרו) בצפון העיר, אמר רפי סער, ראש העירייה: "מדובר בהחלטה שתפר את המרקם הכפרי הייחודי בעיר ותפגע קשות באיכות חייהם של תושבי השכונה הירוקה תוך סיכון רווחתם ובריאותם. לא ייתכן שיטילו על התושבים החלטה כה משמעותית ללא כל היוועצות מוקדמת". על דעת יתר ראשי הרשויות הציע סער כי המתחם ייבנה בפאתי העיר טירה בתוך לא פחות מעשור וישמש את אזרחי המדינה במאה השנים הקרובות.
פריד ג'ובראן, נציג הכנסייה הקתולית: "הטענות שלנו מתייחסות להליך הפרסום ובחינת הנזקים העתידים שהולכים להיות לכנסייה הקתולית והמנזר ברמלה. הפנינו את הטענות לנת"ע, והתשובה הלקונית הייתה שפספסנו את זמן ההצגה, ולאחר מכן קיימו דיון נרחב שכן נשמעו טענותינו, אבל התשובות לא היו מספקות. היכולת של הכנסייה שיושבת בירושלים לדעת על הפרסומים היא מוגבלת - זה פורסם בעיתונים שלא מגיעים אלינו. העובדה שלא שותף מוסד ציבורי חשוב כזה שכבר יש לו תוכניות בינוי של בתי ספר ובתי אבות במקום, וכל זה לא יוכל לקרות בגלל שכל תוכנית המטרו תכפיף תחתיה כל תוכניות עתידיות אחרות - גורמת נזק".
קרן כץ, סגנית ראש מינהלת המטרו הציגה בדיון מצגת המפרטת את לו"ז ומספרי הישיבות שנעשו קודם קביעת תוואי המטרו ופירטה: "הליך התכנון כלל שלבים מוקדמים רבים, עבודות רקע שבוצעו, יעדים שנקבעו, עקרונות תכנון שגובשו, עד לקבלת התצורה הסופית של תוואי הקווים ומיקומי התחנות. התקיימו ישיבות תיאום עם רשויות ומחוזות והתוואי והתכנון אושר ותואם מול פורום הסעת המונים בראשות משרד התחבורה, משרד האוצר ומנהל התכנון. כמו-כן, במהלך יולי 2020 התקיימו 10 מפגשי שיתוף ציבור וירטואליים באמצעות הפייסבוק עם תושבי הרשויות שהמטרו עובר בתחומן".
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מוסי רז, סיכם כי "הוועדה קוראת לנת"ע להידבר עם ראשי הקהילות וראשי הערים ולהתמודד עם כל הבעיות שעלו בדיון - בעיות נגישות ובטיחות ועוד. "אכן זה נעשה כך הרבה ומזמן, אבל יש לעשות זאת שוב. אפשר גם ליזום עוד דיונים בנושא לעומקם של דברים למרות שהוועדה לא יכולה להתכנס למנהלי המתכננים ולא מחוקקים כאן היכן לשים תחנות ומסילות".