X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ברבי. צעירה לנצח [צילום: יח"צ]
ברבי בת 55 - נראית צעירה מתמיד
כמה עובדות על הבובה הפופולרית בעולם 55 שנה אחרי יציאתה לשוק ברבי אשת עסקים - אך עדיין רזה
הדר פרבר עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ברבי, בובה פופולרית בעבר הרחוק, קצת יותר שנויה במחלוקת בזה הקרוב. היא הושקה לראשונה ב-1959 בכנס צעצועים שנערך בניו-יורק, והשאר - היסטוריה. תמיד רזה, במידות ה"נכונות", מאובזרת באקססוריז המתאימים: נעליים, עגילים, תיקים ושנתיים לאחר יציאתה לעולם גם בן זוג - קן. השמות של ברבי וקן ניתנו להם בהשראת שמות ילדיהם של רות ואליוט הנדלר, בעלי חברת "מטאל", יצרנית ברבי העולמית. השניים יכולים להיות חלק מהסטטיסטיקה של הגירושים העכשווית - הם נפרדו לאחר זוגיות של 43 שנים, אם כי ב-2011 חזרו זה לזה - איך לא, בוולנטיינס דיי.
בובת הברבי הנמכרת ביותר בעולם הייתה ברבי מדגם "Totally Hair" שהושק ב-1992 - בעלת שיער ארוך במיוחד שהגיע עד כפות הרגליים של הבובה. לכאורה התאימה עצמה הבובה לשינוי החברתי כשהושקו בובות "קרייריסטיות" ובהן רופאה, עורכת דין, וטרינרית ועוד. גם אלה, תמיד היו במידות הנכונות.
לא כולם יודעים, אבל לבובה שללא כושר ושמירה על תזונה נכונה - נשארת תמיד רזה, יש שלוש אחיות: סקיר, צ'לסי וסטייסי.
את ההשקה האירופית של הבובה שללא ספק קיבעה את מושג היופי הרזה והצעיר בקרב ילדים וילדות רבים, ביצעה ברבי ב-1961. למרות אותו דיון העוסק בקיבוע מושג היופי של ברבי, שמה של הבובה משמש כותרת לטקס פרסים במקסיקו, שנערך כל שנה, ובו מעניקים פרסים לנשים שהעניקו השראה במקצוען.
תעשיית "ברבי" לוקחת מקום ב-150 מדינות בעולם ובשנים האחרונות אף הוצג מחזמר בהשראת הבובה, שכיכב והוצג ב-11 מדינות באסיה, ובאביב 2014 יגיע גם לאוסטרליה.
לא בכדי שואפות כל בנות ברבי למלתחה שתצטרף לבובה שיקבלו ליום ההולדת או סתם כך במתנה, מעצבים רבים לקחו חלק בעיצוב דמותה; כך למשל מעצב האופנה אוסקר דה לרנטה, שגם היה הראשון ששיתף פעולה עם המותג ברבי, בשנות השמונים. למעלה ממיליארד זוגות נעליים יוצרו עבור הבובה וחבריה, כמות שלא תבייש את קארי בראדשו ("סקס והעיר הגדולה"); נעליים אותן אפשר היה למצוא גם במידות של נשים עוצבו על-ידי כריסטיאן לבוטן.
הדוגמנית המוכרת טוויגי הייתה הראשונה שהצטרפה למשפחת ברבי המורחבת בשנת 67' ומאז הרשימה רק גדלה וכוללת מפורסמות כגון היידי קלום, ג'ניפר לופז, ברברה סטרייסנד ועוד.
בכל שלוש שניות נמכרת בובת ברבי בעולם. מחירה משתנה, כשהראשונה נמכרה ב-3 דולרים.
לברבי, איך לא, יש גם עמוד פייסבוק ובו למעלה מ-11 מיליון לייקים - הבובה הכי פופולרית ברשת החברתית של צוקרברג. מאז 2001 נמכרו למעלה מ-150 מיליון DVD של סרטיה השונים.
בניסיון לשדר ערכים חיוביים ואולי להתמודד עם הביקורת מול הבובה, הושמע ב-2014 שיר חדש של הבובה שנקרא "הכל אפשרי", שמתיימר לעודד נערות צעירות להאמין בעצמן ומבוצע על-ידי להקת הבנות Fifth Harmony.

[צילום: יח"צ]
תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה מור
במידה וההורה צלול בדעתו, שתפו אותו בהחלטה על המעבר לבית אבות עד לפרט האחרון    אספו מידע כללי ככל הניתן על בתי אבות באזור הגאוגרפי בו אתם גרים
רפי מן
עם ההודעה על הפסקת הדפסתו של מעריב, נקודות במסלול ההתרסקות של העיתון שהיה הנפוץ במדינה
איתמר לוין
חוסר יושרה, חוסר אוביקטיביות, חוסר דיוק - כל אלו מצויים בספרה של דינה זילבר על היועץ המשפטי לממשלה. זה מטריד מאוד, כאשר זוכרים שהכותבת היא המשנה ליועץ המשפטי
ארי בוסל
בשולחנות ההרשמה באירוע בו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו באולפני פרמאונט בהוליווד קיבלו המשתתפים צמיד פלסטיק אדום או צהוב. ימין או שמאל. אנשי הפדרציה קירקרו סביב אנשי הצמידים הצהובים, ואף ליוו חלק מהם כך שלא יאלצו לעמוד בתור לבדיקה הביטחונית כמו כל שאר בני תמותה. ישנם אנשים חשובים (כל המוזמנים להקרנה פרטית עם ראש ממשלת ישראל), וישנם אנשים חשובים עוד יותר
יורם מרקוס
כמעט בנהיגה אוטומטית, רובוטית, כשעיניי מוצפות דמעות, נסעתי משם לביתה שלא היה רחוק, עשר דקות נסיעה, זהו, לא יכולתי שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il