X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע הממשלה אינה מצרפת בחוק חינוך חינם, תשלומי ביטוחים, תשלומים עבור טיולים שנתיים, פעילויות תרבות והעשרה שאלו בין היתר, הדגש העיקרי אשר עלול להשפיע על הילד/ה מבחינת התפתחות חברתית וצמצום הפערים החברתיים בישראל
▪  ▪  ▪
בנט. מטעה [צילום: ששון תירם]

"למרות חוק חינוך חינם, משרד החינוך הפך את ההורים לקופה קטנה שהולכת ותופחת משנה לשנה. מערכת החינוך חוטאת בפירוש לתפקידה, כמכשיר לצמצום פערים כלכליים, כשהיא דוחפת ליותר ויותר שירותים בסיסיים שתלויים בכסף שיש או שאין להורים בחשבון הבנק" (ח"כ איציק שמולי, המחנה הציוני - חבר בוועדת החינוך).
אלפי שקלים הוצאה שנתית לכל ילד/ה, הם הסכום שאותו משפחה ישראלית ממוצעת צריכה להשקיע בתמורה לחינוך שמעבר לשעות הלימוד בכיתה.
הסיסמה "חוק חינוך חינם" שבה מתגאה ראש הממשלה בנימין נתניהו, כיוזמת חקיקה מפירות ממשלותיו, אינה אלא "בלון פופוליסטי נפוח" שמתפוצץ בפניהם של הורים אשר נוטלים בעול התשלומים הנוספים עבור חינוך ילדיהם.
הסכומים השערוריתיים היוצאים למטרת תלבושת אחידה, ציוד מסוים ומיוחד אשר נדרש למטרות למידה, פעילויות תרבות והעשרה חינוכית במסגרת בית הספר, טיולים שנתיים ועוד. סכומים אשר אומנם מוגבלים על-ידי משרד החינוך לגובה מסוים, אך בנוסף להיותם עדיין גבוהים יחסית הם נעדרים פיקוח הדוק ובלא מעט בתי ספר, נאלצים הורים לשלם סכומים גבוהים בהרבה.
האם מדובר אם כך במס עקיף?!
הרחבת פערים
בתי הספר השונים, מטילים על ההורים לא מעט תשלומים עבור פעילויות. בין יתר הפעילויות סעיף 8 בחוק חינוך ממלכתי, קובע כי שר החינוך רשאי לאשר למוסד חינוך רשמי (אשר הורי תלמידיו דורשים זאת) תוכנית לימודים נוספת (תל"ן).
כמובן שעלויות תל"ן מוטלת על ההורים, וכך מתווסף על ההורים בבתי הספר המפעילים תוכנית זו, סכום נוסף של כ-354 שקל בשנה.
במידה וכל תלמידי הכיתה משתתפים בתל"ן, ניתן לשלב את התוכנית במסגרת שעות הלימודים הרגילות. אך אם רק לחלק מהתלמידים ניתנת הפריווילגיה והאפשרות הכלכלית לכך, שעות אלו ינתנו מחוץ למערכת השעות של יום הלימודים הרגיל, בין אם לפניו או בסופו.
מובן שבמקרה היותר נפוץ של התל"ן בו רק לחלק מהתלמידים ניתנת האפשרות ליטול חלק בה, יגדל הסיכוי להרחבת הפערים וחיזוק אותם תלמידים, על פני אלו שלהוריהם אין היכולות הכלכליות להגדיל את סל הוצאות החינוך עבור ילדיהם לשם כך.
תהליכי הפרטת החינוך של הממשלה, לא מסתיימים רק ברמה הזאת. פיצול כיתות א' ו-ב' בקבוצות קטנות של למידה המונות עד 20 תלמידים בלבד במקצועות הקריאה, הכתיבה והחשבון, יבוטל במהלך הדרגתי בשנתיים הקרובות כך שהביטול יחסוך למשרד החינוך מעל 300 מיליון שקל, והדבר מתבצע למרות ועל אף הגדלת תקציב החינוך ביותר מ-7 מילארד שקל. מדוע אם כך, מתבצעים קיצוצים על חשבון סבסוד מלא של חינוך איכותי עבור ילדי ישראל? במשרד החינוך טוענים שהקיצוץ יבוצע בעקבות "רפורמת הכיתה הקטנה", ואילוצי תקציב, אז מדוע אם כך תקציב החינוך הוגדל?!
על-פי נתונים שנבדקו על-ידי צוות "כלכליסט", ניתן להבין שכספי תקציב החינוך מחולקים באופן שבו האמירה בה נקט שר החינוך, נפתלי בנט כי הדגש יושם לשוויון הזדמנויות עבור כל התלמידים, וללא קשר למגזר בו הם לומדים, אינם חלים על החלוקה.
ההשקעה בתלמיד בחינוך הממלכתי עברי, עומד בתקציב ע"ס של 11,376 שקל, בעוד התקציב לחינוך הממלכתי דתי עומד ע"ס 13,311 שקל. בהחלט אינו בר הצדקה ואינו שוויוני (לצפייה בשאר הנתונים).
מכאן ניתן גם להבין שבמידה ותקציב החינוך עלה בסכום של כמעט חמישה מילארד שקל, ובעוד במשרד החינוך מרשים לעצמם לבצע חלוקה שאינה בת-שוויון הזדמנויות עבור כל ילדי ישראל, אזי אותו סכום שבו התקציב הוגדל היה ראוי שיופנה למטרת ביטול התשלומים הנוספים שאותם ההורים אמורים להוציא בכל שנת לימודים למטרות חינוך איכותי עבור ילדיהם.

תאריך:  04/09/2016   |   עודכן:  04/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
מערכות הצדק האזרחית והצבאית ממאיסות על הציבור את המשך הימצאותנו מחויבת המציאות ביו"ש    דמוקרטיה כן, אבל לא סמרטוטוקרטיה    דמוקרטית אבל לא מתאבדת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מזון-על, הפקרות, התגברה, בודקים וביקורת עצמית    חודש טוב
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שאון קיץ - עלוּת בלי תועלת    חילול שבת למען הרייטינג    צעירה לָנצח    אמנים מנותקים ממשפחתם    מְנע את הרצח הבא: סדנאות גמילה לגברים אלימים   בתי ספר משולבים מגמה מבורכת    ולקינוח בקטנה
יצחק מאיר
כותרת משנה או תקציר: " וּבְלֵב כָּל-חֲכַם-לֵב נָתַתִּי חָכְמָה" (שמות ל"א, ו'). הוא פסוק ליבה. למדו אותו היטב. האמינו לבשורתו. טפחו את האינטליגנציה הרגשית של תלמידיכם. האינטלקט פורץ דרך, אבל האינטליגנציה הרגשית מורה איך הולכים בה ביחד
יובל לובנשטיין
יש לבדוק היטב כל מוצר שקונים באל"ם דיוטי פרי או לכאורה דיוטי פרייאר ולא לצאת מנקודת הנחה שהכל הוא ללא מיסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il