|
1 |
|
|
איתן, לא תאמין, אפילו אוניברסיטת בר אילן נותנת במה בפנל של מרצים למנחם בן להשתלח בזמרים שכותבים שירה עברית. אפשר לבקר , רצוי לבקר ....אבל להגיע לכתב אשמה של איום על הקיום התרבותי שלנו?
השירים ב"עכשיו" בהם הוא מוכר לנו תובנות ,שהוא עדין לא החליט אם אשתו היא ושתי או אסתר, אלה הגיגים של חאנטריש. והאמת שקשה לי להעליב אדם, אך צריך להחזיר למנחם בן בלשונו הוא. משורר הבוסר משורר החאנטרישיות מלעיז על אלו שהקהל אוהב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבי בזוגלו |
|
|
2 |
|
|
ואתה כמשורר חייב לדעת את ההבדל בן פואטיקה לפזמונאות. השיר חזק וטוב ובן משתמש בדמויים בוטים ובזה כוחו. לבן גם דעה מגובשת על הז'אנר הים תיכוני ויש לכבד את זה. קלינסקי נראה לי שאתה קצת פסה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
אלישמע, אם אתה חושב שזה שיר חזק וטוב, הרי מי אני שאתווכח איתך.
בנושאים הפוליטיים אינני תמים דעים עם קלינסקי. ישנם דברים שאני מקבל וישנם הרבה דברים שקשה לי להסכים איתם.
אני כן מסכים עם קלינסקי, שאם את המלים האלו - "אני ואשתי מזדיינים" - היה כותב קובי פרץ , היינו זוכים לתשפוכת של מלים מהכיוון של מנחם בן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.בוזגקלו |
|
|
|
|
|
משוררים משתמשים בדימויים שונים וגם בוטים. כך בן,כך וולך וכך ביטון. באומנות זו צורת בטוי לגיטימית לא רק בשירה. גם בפרוזה,גם במחזאות,בקולנוע ובציור. לא זה מה שקובע את איכות השיר. קלינסקי מנסה לגמד את בן כדי לפסול את גישתו לזמר הים תיכוני וזה לא רציני. אפשר להתווכח על איכות של כל סוג של אומנות עפ"י קריטריונים ועפ"י טעם אישי,אני אגב מסרב להתייחס לכל ז'אנר כמקשה אחת. יש הרבה איכות בזמר הים תיכוני כמו עמיר בניון שהוא פייטן,משורר ויוצר אדיר,כמו מדינה,כמו רועה ויש גם הרבה חרטא. כך גם בפופ המערבי. וגם אני מתנגד לדעותיו הפוליטיות של קלינסקי אבל זה ממש לא קשור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
גם זו שירה:
את תגובתי לא תצטרך לדמיין
קבל אותה מבלי להתדיין
זה יכול להיות מאד מעניין
"לך להזדיין"!!!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מב"י |
|
|
3 |
|
|
מי שתרם לשירה העברית את ההגיגים, שראו אור בעכשיו מס' 57 עמוד 172 שלפחות יסתום את הפה ולא יפליץ לנו סרחונות מעל כל כלי תקשורת ותחת כל מיקרפון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבי בוזגלו |
|
|
|
|
|
ערוץ 2 מפנה במה למנחם בן. בתוכניות הבוקר חיכו לו כדי לשמוע את התובנות שלו על אמירה כזו או אחרת של משתתפי האח הגדול. שם הפוליטרוק מנחם בן לא מצא רדידות. לכל אמירה התיחס ברצינות תהומית.
ומהקוטב של ההקצנה ביחס לגיבורי האח הגדול הוא עובר להקצנה כוללנית כלפי זמרים ישראליים , שכותבים גם את המלים. בשבילי הם לא זמרים מזרחיים , בשבילי הם זמרים ישראלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אביבית |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
איתן, חבל שלא הבאת את השיר על ושתי, שכתב מנחם בן על אשתו. אם שיר כזה היה כותב קובי פרץ , באמת היה יוצא
פרץ של נאצות מפי הבריון מנחם בן.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעם אוחיון |
|
|
6 |
|
|
הגיגיו הרדודים של יו"ר הטריבונאל הספרותי על הבמה ,שנתן לו הערוץ השני , על כל "מילה גאונית" שהשמיעו בחדר הגדול העלה את מנחם בן לדרגת חשוב בפני עצמו , וכמה חבל שנותנים במה למי שיורק בהכללה כל כך גדולה על יוצרים שהקהל מקבל באהבה. ולא נשכח למנחם בן את היצירה הספרותית הגדולה על אשתו הרוכסת מכנסים ובהצהרה המלאת ריר של חרמן - "אני ואשתי מזדיינים". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אביבה לשם |
|
|
7 |
|
|
חבל מאד שערוץ 2 מטפח זבל חאנטרישי במו מנחם בן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אמיר שגיא |
|
|
8 |
|
|
קשה לי להגן על אדם, שטעמו הספרותי והשקפותיו בענייני ספרות (ובכלל) מאוסים ומשוקצים בעיניי, אבל הפעם הוא צודק. או, אם להיות מדוייק והוגן יותר, כמעט צודק, שכן פזמונאות בכל זאת אינה נמדדת באמות-מידה של שירה ואת הטקסטים שבן קוטל צריך לבחון כפזמונים (כשירה אין להם שום ערך, אבל אולי אפשר למצוא בהם חן עממי מחוספס ומגומגם). אשר לשירתו של בן, כדאי להזכיר את ספרו היפה (לטעמי) "צמה צנופה", מן הימים הרחוקים שבהם היה שמו מנחם בראון. אין ספק, שאילו היה ממשיך באותה דרך שירית היה מביא הרבה יותר תועלת לסביבתו. בכל אופן, ולמרות ההסתייגויות, אני מברך על דבריו בעניין הזמר ה'מזרחי'. סוף-סוף כותב שאינו מתחנף ללבנט, אינו מכשכש בזנבו (האשכנזי) למשמע כל מוואל ואינו מזיל דמעות-תנין על 'קיפוח' תרבותי. מברוק, מנחם! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי פלס |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
גם אם אסכים איתך, הרי איך אתה יכול לקבל את הסגנון היהיר והבוטה של מנחם בן. האם ביטויים כוללניים כמו "הם אסון לתרבות העברית " ל"קיום " יש להם מקום בדיון ספרותי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ואב ארנון |
|
|
|
|
|
נכון, הסיגנון הבוטה שלו אינו מקובל עליי ובכלל (כפי שציינתי) יש לי בעייה עם התופעה הזאת שנקראת מנחם בן. מובן, שאני לא רואה בזמר הים-תיכוני 'סכנה' תרבותית - זה בסך-הכול בידור, בחלקו טוב יותר בחלקו טוב פחות, שיש לו מקום ותפקיד בחברה ומבחינה מוזיקלית אין הוא נחות משום מוזיקת 'פופ' מערבית. אבל כשמוסיקה בידורית מנסה להשתלט על ההוויה התרבותית, צריך לומר לה: סטופ! (ואין זה משנה אם היא 'מזרחית' או 'מערבית'). מנחם בן אומר זאת, אם כי יותר מנקודת-המבט של הטקסטים, ועל כך בירכתי. (הייתי שמח, אילו היה אומר גם לעצמו 'סטופ', כל אימת שהוא מתחיל להרעיף תשבחות אוויליות על טקסטים של יוצרי 'פופ'). קלינסקי מייצג, לעומת זאת, את הווזווז המתרפס בפני ה'מזרח' ואותי ההתרפסות הזאת מגעילה. [למותר לומר, כי ישנה גם מוזיקה מזרחית (ערבית, טורקית ופרסית) עמוקה הרבה יותר, אם כי לרוע המזל, היחס השלילי של האיסלם למוזיקה (שאגב, גם הרמב"ם אימץ אותו) היקשה על התפתחותה של תרבות מוזיקלית בארצות האיסלם, בניגוד בולט למזרח הרחוק ולאירופה.] |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי פלס |
|
|
|
|
|
יוסי פלס היית מאוד עניני בתשובותיך. חבל שמעדת בבטויים כמו: "קלינסקי..." או "זה מגעיל אותי". אפשר לנהל דיון בלי לאמץ את הסגנון הבוטה של מנחם בן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן ק |
|
|
|
|
|
מצטער על הבוטות וסליחה אם פגעתי. עם זאת, בשיח חופשי ודמוקרטי יש מקום גם למה שכיניתי בכמה הזדמנויות 'חופש הגידוף'. בלי 'חופש הגידוף' לא תיתכן בכלל סטירה, שמטבע ברייתה נוטה להגזמה, לעיוות של המציאות ולהלעגה פוגענית. השאלה היא, כמובן, איפה עובר קו-הגבול ובדמוקרטיה אמיתית אסור שיהיו קווי-גבול ברורים. שני דברים חשובים והכרחיים, לדעתי: ראשית, החופש להתבטא הוא תמיד דו-צדדי, זה תמיד פינג-פונג של מלים ורעיונות; ושנית, צריך גם לדעת להתנצל על פגיעה ואני מודע לכך, שלא תמיד אני דואג לעשות זאת. הפעם אני מתנצל - מן הסתם, הגזמתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי פלס |
|