X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חברת רואי החשבון דהלוייט טוש, השלישית בגודלה בעולם, לא עודכנה כנראה על-ידי קארי, ומדרגת את ישראל כיעד הרביעי בעולם - לאחר ארה"ב, סין וברזיל - להשקעות זרות
▪  ▪  ▪
קארי. על מה הוא מדבר? [צילום: AP]

מזכיר המדינה ג'ון קארי טוען: "אם לא נגיע להסכם שלום בין ישראל לפלשתינים, ילך ויגבר הבידוד של ישראל". אבל, תמונת המצב של ישראל בזירה הבינלאומית מתעדת שילוב חסר תקדים - ולא בידוד - כלכלי, טכנולוגי, מדעי וביטחוני, ללא קשר לעניין הפלשתיני.
בניגוד לאסכולת קארי, העניין הפלשתיני לא היה מעולם שורש זעזועי האזור, בבת-עינם של הערבים, לא לב הסכסוך הערבי-ישראלי, ולא ציר מרכזי ביחסי ישראל עם ארה"ב והקהילה הבינלאומית. אומנם המלל הדיפלומטי מדגיש את הנושא הפלשתיני, אך זעזועי הרחוב הערבי התלושים מהעניין הפלשתיני, שיתוף הפעולה האסטרטגי חסר-התקדים בין ישראל לארה"ב, והמעש המסחרי והפיננסי מבהירים שהמציאות אינה שותפה לניסיון קארי ללחוץ על ישראל בנשק הבידוד.
מכון הסטטיסטיקה הטורקי מתעד גידול של 56% יצוא לישראל ו-22% יבוא מישראל בחמשת החודשים הראשונים של 2013, והרחבת המאזן המסחרי בין המדינות מ-3.4 מיליארד דולרים ב-2008 ל-4 מיליארד דולרים ב-2012. ה"דיילי טלגרף" דיווח שהמאזן המסחרי בין ישראל לבריטניה הגיע לשיא ב-2013, ופמליית אנשי העסקים שליוו את ראש ממשלת בריטניה בביקורו בישראל - במרץ 2014 - מלמדת שמטרתו העיקרית הייתה שיפור הקשרים העסקיים. תחנת השידור הגרמנית, "דויטשה וואלה" מסרה שסין מתעלמת מהקריאות להחרים את ישראל ומובילה את מיזם מסילת הרכבת מאשדוד לאילת שישדרג באופן דרמטי את מעמדה הגיאו-פוליטי ומסחרי של ישראל. לפי פייננשיל טיימס, סין צמאה לטכנולוגיות ישראליות ומאזנה המסחרי עם ישראל נסק ל-10 מיליארד דולרים ב-2013. "ג'אפאן טיימס" מדווח על גאות בהתעניינות יפן בהשקעות בישראל.
מרכז ההייטק
בניגוד לדעתו/כמיהתו של ג'ון קארי, ישראל משתלבת כיעד מועדף למשקיעים זרים - 12 מיליארד דולרים ב-2013, כולל ארבעה מיליארד דולרים לרכישת חברות ישראליות על-ידי הענקים גוגל, סיסקו, אפל, פייסבוק, IBM, AOL ו-EMC. חברת רואי החשבון דהלוייט טוש, השלישית בגודלה בעולם, לא עודכנה כנראה על-ידי קארי, ומדרגת את ישראל כיעד הרביעי בעולם - לאחר ארה"ב, סין וברזיל - להשקעות זרות. ישראל מהווה צינור קריטי להעברת טכנולוגיות ייחודיות, המפותחות בישראל, לתעשיות הביטחון וההייטק בארה"ב. המחקר והפיתוח בישראל תורמים לתשתיות התעסוקה, המחקר והפיתוח והיצוא בארה"ב, כפי שמעיד יו"ר חברת Google, אריק שמידט, המשקיע בישראל גם באופן פרטי: "ישראל היא מרכז הייטק השני בחשיבותו לאחר ארה"ב, שישפיע באופן דרמטי על הדור הבא של הטכנולוגיות המתקדמות". אסכולת קארי אינה מקובלת גם על חברת הענק Intel שהשקיעה בישראל 11 מיליארד דולרים בארבעה מרכזי מחקר ופיתוח ושני מפעלי ייצור, בנוסף למיליארד דולרים הוצאות תפעול שנתיות ויצוא שנתי של שלושה וחצי מיליארד דולרים מישראל. הענקית Hewlett Packard טוענת שישראל אחראית ל-55% מפיתוחיה בשנים האחרונות. Microsoft ו-Motorola מפעילות בישראל מרכזי פיתוח השניים בחשיבותם רק למרכזים בארה"ב, וקרנות הון סיכון מובילות בעמק הסיליקון מנהלות קרנות מוצלחות המיועדות רק להשקעה בישראל.
משקיפים מנוסים - שאינם משעבדים מציאות להרהורי לב - יודעים ש"האביב הערבי" הוא צונאמי, שהרחוב הערבי אינו במעבר לדמוקרטיה, שאירן נחושה ליצר נשק גרעיני, ושמנהיגי ערב רואים בפלשתינים גורם חתרני וטרוריסטי, ולכן לא מקצים משאבים להקמת מדינה פלשתינית. משקיפים מנוסים יודעים ש-66 שנות טרור ומלחמה היו רק מהמורות בדרכה של ישראל לזינוק דמוגרפי, כלכלי וטכנולוגי והשתלבות חסרת-תקדים בזירה הבינלאומית, המקבלת רוח-גבית ממאגרי גז טבעי בים התיכון.

תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ישראל מבודדת?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בידוד ישראל
tjs anchi  |  24/04/14 15:35
2
ג'ון קרי יודע ידוע היטב את
הדברים המוזכרים  |  24/04/14 16:01
3
לספר לזהבה ושבעת הביילינים ל"ת
לעדכן אותם  |  24/04/14 19:25
4
רוסיה וסין משתוקקות להחליף קרי
ירון זכאי 1  |  24/04/14 21:06
 
- לייק ל"ת
לייק  |  24/04/14 21:32
5
זה נאום פוליטי או כתבה? ל"ת
אלון_  |  25/04/14 05:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
במאמר קודם התייחסתי להקלות המע"מ ולכך שאין לישראל בעיה אקוטית של גרעון בתקציב ובמאמר זה ארחיב
אפרים הלפרין
ימים לפני ששת הימים פרץ השיר "נאצר מחכה לרבין" שהעלה את מצב הרוח    אחרי מלחמת הבזק המוצלחת הזו הפך להמנון הנחים על זרי הדפנות, ואת התוצאות ראינו ביום כיפור. לא לחזור על השטות הזו
יעקב אסתרליס
תושבי יצהר היקרים, תזהרו מפרובוקטורים    עזרו לילדיכם להשתחרר מהשפעתם של הפרובוקטורים כי הם בסכנה ועתידם תלוי במידה רבה בכם
אלון רוזן
מי שיסגור את המשרד להגנת העורף, יחזיר את העורף הישראלי למצבו טרום מלחמת לבנון השנייה
יוסף קנדלקר
יש סוג של מאבק מוחות מי יפיל את העט ראשון מהיד. ומי שמפיל את העט הוא פחות נחשב    מי שנשאר יותר מאוחר הוא עובד יותר טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il