X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
על-פי מחקרים, סטרס ברמות גבוהות עלול להזיק מאחר שהוא פוגע בכל מערכות הגוף אשר יכול לבוא לידי ביטוי בסימפטומים רבים חשוב להקפיד על צריכת נוזלים מספקת ולהימנע ממזונות הגורמים לאי שקט במערכת העיכול
▪  ▪  ▪
לכל אחד יש בהישג ידו את הפתרון הזול [צילום אילוסטרציה: AP]

החיים האינטנסיביים של היום מביאים אותנו לכדי סטרס (מתח) לא רצוי, המשפיע על גופינו ובעיקר על מערכת שלמה בגופינו. בחיים של היום כל אחד מאיתנו חווה לחצים במידה זו או אחרת, אם זה בבית או אם זה במקום העבודה.
על-פי מחקרים, סטרס ברמות גבוהות עלול להזיק מאחר שהוא פוגע בכל מערכות הגוף אשר יכול לבוא לידי ביטוי בסימפטומים רבים כגון: בעיות עיכול, לדוגמא: עצירות, שלשולים, תסמונת המעי הרגיז, כיב קיבה. לא נשכח גם כי בעיות נשימה, אלרגיות, עייפות, חוסר ריכוז, כאבי ראש, נדודי שינה, דיכאון וחרדות, הם חלק מהסימפטומים לסטרס.
בנוסף, הסטרס לאורך זמן מחליש את מערכת החיסון ועלול לגרום למחלות שונות, כגון: מחלות דלקתיות של מערכת העיכול, מחלות פרקים, לחץ-דם גבוה, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן ועוד.
במאמר זה נתרכז בסטרס ובמערכת העיכול. כולנו יודעים כי התפקיד העיקרי של מערכת העיכול הוא לעכל מזון ולכן מערכת העיכול אחראית על עיבוד ופירוק המזון לחלקיקים קטנים אשר יכולים לעבור ספיגה דרך המעי ומשם עם זרם הדם הם עוברים לתאי הגוף. אנו גם יודעים, כי מערכת העיכול מורכבת ממספר מבנים חלולים המחוברים זה לזה ויוצרים צינור רציף אחד אשר תחילתו בפה וסופו בפי הטבעת והמזון עובר פירוק מכני בלוע ומשם עובר אל הוושט. מערכת העיכול מושפעת בדרך בה אנו חיים, מרגישים, נושמים ובעיקר אוכלים.
כדאי לשמור על תזונה מאוזנת בכלל ובזמנים של מתח גבוה בפרט. יש להקפיד על סדר בארוחות במהלך היום, על פיזור של שלוש ארוחות עיקריות ועוד שתי ארוחות ביניים קלות כל שלוש-ארבע שעות, תוך כדי הקפדה על כמות סבירה של מזון בכל ארוחה, התורמת לעיכול נוח ויעיל יותר.
חשוב להתרכז בפעילות האכילה, להתיישב סביב שולחן ללא הסחות דעת ולהקפיד על לעיסה יסודית ואיטית של המזון. התנהגות אכילה כזו תורמת לעיכול נכון של המזון ולתחושת שובע לאורך זמן.
מומלץ שהרכב הארוחות יהיה בעל ערך תזונתי גבוה, לכן רצוי להימנע ככל האפשר ממזונות מעובדים ולהרבות באכילת מזונות ביתיים טריים. כדאי להימנע ממזונות מטוגנים, מתובלים מאוד ועתירי שומן, המאריכים את שהות המזון בקיבה בצורה ניכרת ומקשים על תהליך העיכול.
יש להקפיד לצרוך מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, דגנים מלאים, קטניות, ירקות טריים ומבושלים, ועל שתי מנות פרי ליום. צריכה מספקת של סיבים תזונתיים תורמת לשיפור היציאות וקצב פינוי הפסולת מן הגוף.
כדאי להימנע מדיאטות קיצוניות ללא פחמימות, דווקא תזונה מאוזנת המתבססת על אספקה נאותה של פחמימות שומרת על רמות סרוטונין גבוהות בדם, ועל כן על רוגע, שלווה ותחושה טובה.
חשוב ביותר להקפיד על צריכת נוזלים מספקת, לפחות שמונה כוסות מים או תה צמחים כמו קמומיל לא ממותק. נוזלים תורמים להתמוססות המזון, ספיגתו ומעברו במערכת העיכול.
הקפדה על שילוב יומיומי של יוגורט פרוביוטי תורמת אף היא לשיפור תפקוד מערכת העיכול. כמו-כן, כדאי לשקול להשתמש בתוספי פרוביוטיקה, אנזימי עיכול ואומגה 3, בהתייעצות עם איש מקצוע.
יש לנסות להימנע ממזונות הגורמים לאי שקט במערכת העיכול המתבטא בכאבי בטן, תחושת נפיחות וגזים כגון לקטוז (סוכר החלב) או סורביטול (ממתיק מלאכותי), קטניות, ברוקולי, כרוב, בצל טרי, ענבים, תמרים, מיצי פירות, צימוקים, קפאין, אלכוהול ומשקאות מוגזים.
אחרי שסקרנו את התזונה המקלה על הסטרס במערכת העיכול, נציע לכם כעת את הפתרון כיצד להפחית את הסטרס ולהימנע מתסמינים ומחלות ללא תרופות.
כולנו יודעים שאם היינו צריכים להגיע לטיפול אצל רופא לכל אחד מהסימפטומים שצויינו בתחילת המאמר, היינו יוצאים יותר חולים, אבל בעיקר היינו יוצאים עם "שק מלא תרופות". התרופות הן פתרון כימי שנכנס לגוף כשבעצם הוא מרפא את הסימפטום, אבל לא את שורש הבעיה. אם כך, למה בעצם להכניס לגוף משהו כימי כאשר לכל אחד יש בהישג ידו את הפתרון הזול, על-פי יכולתו, ללא תופעות לוואי ובהרבה פחות כסף. הפתרון אם כך: פעילות גופנית.
בתקופת החיים המודרניים שלנו, פעילות גופנית היא הדרך היעילה והטבעית ביותר להגביר אנרגיה ולהוריד מתח. פעילות גופנית מספקת תוצאות מהירות ומהימנות להורדת מתחים ולשיפור מצב הרוח. כל סוג של תנועה תורם להפעלת מערכת השלד והשרירים ולהורדת המתח. כתוצאה מכך עולה רמת העוררות, ואנו חשים באנרגיה מוגברת, המסייעת לנו לתפקד באופן יעיל יותר.
הפעילות הגופנית האירובית מאפשרת הסחת דעת מגורמי סטרס וגורמת לתחושה חיובית. פעילות אירובית גורמת לעלייה בטמפרטורת הגוף שבעקבותיה חלים שינויים בהפרשת הורמונים שגורמים לשינוי במצב הרוח.
הפעילות הגופנית האירובית משחררת חומר בשם בטא-אנדורפין המופרש במוח, ומגיע למרכזים שיוצרים אפקט המרגיע וכן גורם להנאה והתמכרות. בנוסף, המאמץ הגופני גורם לעלייה ברמת חומרים מוליכים במערכת העצבים, בשם נוראדרנלין וסרוטונין, שהם בעלי השפעה מכרעת על מצב הרוח.
פעילות גופנית מפעילה את אחרון השרירים בגוף. כולל אלה שנמצאים במערכת העיכול ונעזרים בשאר כדי לדחוף את הפסולת למטה והחוצה. יותר מזה, במהלך פעילות גופנית, קצב הלב עולה, הדבר מספק לשרירים דם וחמצן טריים ואת כל יתר החומרים הדרושים להם כדי לייצר אנרגיה.
חוץ מלסייע לפעילות תקינה של מערכת העיכול, פעילות גופנית גם עוזרת לשמור על משקל גוף תקין. כשמשקל הגוף לא תקין, בעיות של מערכת העיכול כגון: עצירות, שלשולים, נפיחות וגזים, צרבות הן יותר שכיחות. אם כך, כל סוג של פעילות גופנית היא טובה למניעת סטרס וסיפטומים של מערכת העיכול. כמובן יש צורך בפעילות מבוקרת, גם אם אתם צועדים יש להיוועץ תחילה עם הרופא.

הכותבות הן חגית אייכנבאום ואורנה הראל מחלקת יח"צ רשת סטודיו C, אלונה אזאגי-ירון דיאטנית קלינית B.Sc.Nutr מסטודיו C וגלית פרי, סמנכ"ל ומנהלת מחלקת הדרכה וחיטוב בסטודיו C בעלת תואר B.Ed בחינוך גופני
תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטרס ומערכת העיכול והפתרון הבריא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עיתון דה-מרקר ועורכיו נמנעים ממתן ביטוי הולם לשאלות הקשות העולות נגד מוטי בן-משה המנסה להשתלט על אי.די.בי    לא במקרה, אלא באופן מגמתי    מן הראוי לבדוק היטב את מקורות ההון של בן-משה, בטרם יוכרע למי תימסר השליטה בקונצרן הגדול במדינה
אריה אבנרי
לדור מאמין שבתקופת כהונתו עלה בידו לקבוע את ההלכה שכולם שווים בפני החוק, אך לא תמיד הדבר הסתייע    סיכום תקופה עם פרישתו של פרקליט המדינה
ד"ר בשמת זמיר
בישראל חיים כיום כ-130,000 חולי פסוריאזיס    המחלה איננה מסוכנת, אך הלוקים בה סובלים מפגיעה קשה באיכות החיים שלהם ובתפקודם היומיומי
ד"ר אוריאל לוינגר
לאכול קר במקום קר כדוגמת גלידה קרה במקום עם רוח קרה - לא מומלץ    הקור גורם לגירוי המערכת החיסונית ולעיתים גם לירידה קלה ביכולת העמידות שלנו לזיהומים שונים, בעיקר במערכת הריאות
אסף טייכמן
שמשטח השינה בגילאי ההתפתחות וגדילת הילד יהיה משטח קשה במידה, ובוודאי לא משטח רך וזאת בכדי לתת תמיכה שווה בכל חלקי הגוף, כך שישמור על עמוד השדרה בתנוחתו הטבעית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il